eZebra rusza z kopyta

O sukcesie internetowej drogerii z Grzegorzem i Jarosławem Tatara właścicielami marki eZebra.pl, rozmawia Monika Stolarczyk

 

– Skąd się wziął pomysł braci na drogerię internetową? Z reguły to kobiety są kojarzone z tą branżą …

 

Jarosław Tatara: – Po jedenastu latach pracy na etacie zaczynałem szukać pomysłu na własny biznes. Moje źródła to również jednoosobowa działalność gospodarcza z całkowicie innym asortymentem niż kosmetyki, które importowałem i sprzedawałem przez bardzo popularne w tym czasie platformy aukcyjne. Szukałem  produktów, które przy wysokim wolumenie sprzedaży będą generowały marżę na odpowiednio wysokim poziomie.  Analizując możliwości zakupu poza granicami Polski okazało się, iż kosmetyki spełniają te dwa warunki.

 

Grzegorz Tatara: – Początki nasze były zupełnie nie związane z tą branżą. Ja próbowałem swoich sił w automatach do sprzedaży produktów higienicznych, niestety bez sukcesu. Zostałem z towarem. Aby nie ponieść start wystawiłem te produkty na portalach aukcyjnych w bardzo atrakcyjnej cenie, prawie bez marży. Cześć z nich bardzo szybko znalazła nabywców. To mnie zainspirowało! Zacząłem bliżej przyglądać się tej kategorii, analizować oferty konkurencji, szukać produktów komplementarnych i tak trafiłem na dział Uroda i Zdrowie. To był strzał w dziesiątkę. . Na początku magazynem były dwie półki w garażu u rodziców, później dodawałem co raz więcej i więcej produktów zaczęło brakować miejsca, sprzedaż dynamicznie rosła, pojawiły się potrzeby zatrudnienia pierwszych pracowników i tak się zaczęło.  Teraz budujemy magazyn wysokiego składowania z nowoczesnym systemem zarządzania także forma działalności i skala na której działamy znacznie się zmieniła.
 

– Jak długo działają Państwo na rynku i co przyczyniło się do tego sukcesu?

 

Jarosław Tatara: – Dynamiczny rozwój marki eZebra.pl zaczyna się w momencie połączenia obu firm w spółkę. Współpraca w zespole przynosi bardziej owocne efekty biznesowe. Ciągły rozwój w wielu obszarach funkcjonowania firmy z pewnością również miał duży wpływ na dzisiejszą pozycję eZebra.pl. Każdy z nas zna się na czymś innym. Połączenie sił zaowocowało prężnie działającą drogerią internetową.

 

Grzegorz Tatara: – Było to prawie dziesięć lat temu. Systematycznie dbaliśmy o szeroką i bardzo atrakcyjną ofertę produktów, aby nasi Klienci mogli kupić znane marki kosmetyczne w atrakcyjnej cenie.

 

– Bogata oferta i konkurencyjne ceny zostały docenione przez Klientów. Jak skomentuje Pan wyróżnienie, jakim jest przyznanie godła Konsumencki Lider Jakości 2017?                             
Grzegorz Tatara: – To dla nas duże wyróżnienie i dowód na to, że kierujemy się we właściwą stronę. Jest to także potwierdzenie tego, że  wysiłek, przezwyciężanie wielu problemów, które stanęły na drodze rozwoju drogerii eZebra.pl przynosi zamierzone rezultaty. To zachęca nas do podejmowania jeszcze większej pracy w budowanie naszej oferty i dbanie o jak największą satysfakcję naszych Klientów.
– Jakie plany na przyszłość? Czy planują Państwo ekspansję na rynki zagraniczne?

Jarosław Tatara: – Myślę, że droga którą obraliśmy na początku będzie nadal kontynuowana. Rozwój na poziomie asortymentu, informatyczny, automatyzacja procesów, inwestycje w nowoczesne rozwiązania logistyczne, skracanie czasu realizacji zamówień, poprawa jakości obsługi Klienta, doskonalenie pracowników i wreszcie nowe rynki. Są to kierunki, nad którymi będziemy pracować w przyszłości. Mamy jeszcze wiele do zrobienia.

– Dziękuję za rozmowę.

(Fot. 1 – Jarosław Tatara właściciel marki eZebra.pl)

(Fot. 1 – Jarosław Tatara właściciel marki eZebra.pl)

 

Wydania archiwalne