Wawel – dobre miejsce do pracy

Z Panią Joanną Sztefko, Dyrektorem Operacyjnym w Wawel S.A. rozmawia Klaudiusz Łopatecki.

– Gratuluję uzyskania tytułu Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2018. Co to wyróżnienie dla Państwa oznacza?

– Otrzymanie tytułu potwierdza, że konsekwentne działania firmy Wawel SA w zakresie HR przynoszą skutek oraz spotykają się z uznaniem. To wielki zaszczyt, który motywuje nas do dalszej pracy nad tworzeniem optymalnych warunków rozwoju dla naszych pracowników. Ich energia i zaangażowanie inspirują nas do ciągłego poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, ponieważ uważamy, że zasługują na pracę w miejscu, w którym czyni się prawdziwe dobro – niezależnie, czy mówimy o najwyższej jakości słodyczach, środowisku pracy, czy szeroko zakrojonej działalności charytatywnej.

– Dzięki czemu Wawel od lat postrzegany jest jako dobry pracodawca?

– Naszym niewątpliwym atutem jest indywidualne podejście i dbałość o rozwój każdego pracownika. Oferujemy szeroki pakiet szkoleń – od nauki języka i obsługi komputera, porzez specjalistyczne kursy z zakresu produkcji żywności, obsługi maszyn i urządzeń, aż po szkolenia z metod i organizacji pracy. Dokładamy wszelkich starań, aby – mając na uwadze stanowiska, predyspozycje i perspektywy rozwoju – stworzyć idealne warunki wykonywania obowiązków. Nie do przecenienia jest możliwość zdobywania doświadczenia na najnowocześniejszych maszynach i urządzeniach, zwłaszcza w naszym nowym zakładzie, uruchomionym niespełna rok temu. W branży rzadko można znaleźć możliwość rozwoju w tak nowoczesnym otoczeniu.

– Jak łączą Państwo długoletnią tradycję z nowatorskim podejściem do współczesnych wyzwań?

– Szukanie innowacyjnych rozwiązań oraz wyznaczanie trendów na rynku spożywczym wynika z długoletniej tradycji marki Wawel. Od początku działalności aż po dzisiaj szczycimy się najwyższej jakości słodyczami oraz działalnością charytatywną. Najlepiej zilustrować to przykładami. W ramach projektu Dobre Składniki jako pierwszy producent słodyczy stosujemy jedynie aromaty i żywność barwiącą naturalnego pochodzenia, co jest wyjściem naprzeciw potrzebom naszych konsumentów. Trwa też druga edycja akcji Serce Rośnie, która pomaga naszym konsumentom robić dobre rzeczy: kupując nasze produkty mogą przekazać część pieniędzy z zakupu na cele charytatywne. W tym roku wspólnie obchodzimy również 10-lecie Fundacji Wawel z Rodziną, która powstała w celu udzielania pomocy oraz wspierania polskich rodzin.

– Dziękuję za rozmowę.

Wydania archiwalne