Pewnym krokiem na Polski rynek

Z Arturem Mazurem, Country Managerem Globus Wine, rozmawia Sylwia Markowska.

– Firma Globus Wine jest uznana na rynku światowym, w Polsce debiutuje od niedawna a już zdobyła mnóstwo nagród. Czym są dla Państwa te wyróżnienia?

Globus Wine A/S w ciągu 12 lat wypracował pozycję lidera w Danii. Wraz z wejściem na polski rynek poddaliśmy nasze produkty testowi, zgłaszając je do panelu konkursowego, towarzyszącemu targom Enoexpo®2018 w Krakowie. Jury konkursu, składające się z sommelierów i znanych restauratorów, przyznało nam 3 medale – w tym złoto oraz srebro. Wyróżnienia te traktujemy jako gwarancję jakości, jakże ważną z perspektywy konsumentów – dla większości wręcz kluczową w procesie podejmowania decyzji o zakupie.

– W jaki sposób chcą Państwo podbić serca Polaków i dotrzeć do jak największej grupy odbiorców?

Konsumenci deklarują, że kupują wino, ponieważ kochają jego smak. Zanim podjęto decyzję o wejściu na rynek w Polsce, przeprowadziliśmy badania, które odpowiedziały na pytanie, jakich win oczekują polscy konsumenci. Szerokie portfolio Globus Wine wpisuje się w potrzeby zarówno konsumentów, jak i naszych partnerów handlowych. Skupiamy się na budowaniu silnych marek, które będą gwarancją wysokiej jakości naszych produktów.

– Jak zamierzają Państwo zbudować silną pozycję na polskim rynku?

Obserwujemy trendy konsumenckie, co pozwala nam dopasować ofertę do zmieniających się potrzeb nabywców. Takim przykładem są wina organiczne, wpisujące się w trend rosnącego rynku produktów ekologicznych. Nasze wina organiczne podlegają rygorystycznym normom UE. Dzisiaj ten segment przestaje być kojarzony wyłącznie z tanim “ruskim szampanem” i powitaniem nowego roku. Konsumenci coraz częściej sięgają po wina musujące, czy to w poszukiwaniu orzeźwienia, czy też jako aperitif przed posiłkiem. I my – odpowiadając na ten trend – uzupełniamy naszą ofertę o Prosecco i Cavę.

– Na co stawiają Państwo największy nacisk, oraz jakie są Państwa plany na przyszłość?

Wierzymy w sukces win oferowanych przez Globus Wine, porównywalny do wyników, jakie odnoszą między innymi w Danii. Żeby ten sukces powtórzyć, musimy podążać za konsumentem, zapewnić mu dostępność naszych win wszędzie tam, gdzie dokonuje codziennych zakupów. Z tego też powodu naszym priorytetem jest rozwój dystrybucji, stąd zaawansowane rozmowy z dystrybutorami i sieciami handlowymi. Naszą ambicją jest, by w perspektywie najbliższych kilku lat stać się jednym z kluczowych partnerów handlowych w kategorii.

Wydania archiwalne