Bezpieczne podróże z ITAKĄ

Wszyscy nie możemy się doczekać, kiedy świat będzie znowu otwarty dla podróży i marzymy o wakacjach, które pozwolą zapomnieć o trudnych chwilach. Od 31 lat spełniamy podróżnicze marzenia Polaków, jesteśmy największym polskim biurem podróży, zaufało nam 8 milionów Klientów. Pamiętajcie, że interesy finansowe Klientów biur podróży w Polsce są prawnie zabezpieczone przez 2 filary:

I FILAR – Gwarancja ubezpieczeniowa

Klienci ITAKI są chronieni jedną z najwyższych na polskim rynku gwarancji ubezpieczeniowych, której kwota wynosi 297 000 000 PLN. Gwarancja ta została wystawiona przez ERGO Reiseversicherung AG Oddział w Polsce i obowiązuje od 16.09.2019 r. do 15.09.2020 r.
Przedmiotem gwarancji jest:

  • zapłata kwoty niezbędnej na pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju, obejmujące w szczególności koszty transportu i zakwaterowania, w tym także w uzasadnionej wysokości koszty poniesione przez podróżnych, w przypadku gdy Zleceniodawca, wbrew obowiązkowi, nie zapewnia tej kontynuacji lub tego powrotu;
  • zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub każdą opłaconą usługę przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych, w przypadku, gdy z przyczyn dotyczących Zleceniodawcy lub osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna lub którakolwiek opłacona usługa przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych nie została lub nie zostanie zrealizowana;
  • zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającą części imprezy turystycznej lub za każdą usługę opłaconą przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych odpowiadającą części usługi, która nie została lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących Zleceniodawcy lub osób, które działają w ich imieniu.

II FILAR – Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)

Wszyscy Klienci ITAKI podlegają dodatkowej ustawowej ochronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG). Jest to tzw. II filar zabezpieczenia, który powstał na mocy ustawy z dnia 22 lipca 2016 r. zmieniającej ustawę o usługach turystycznych oraz ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1334), zgodnie z którą do cen imprez turystycznych doliczana jest obowiązkowa składka odprowadzana na TFG.

Składki te są kumulowane na koncie TFG i uruchamiane w celu pokrycia kosztów powrotu do kraju oraz zwrotu wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne dla klientów biur podróży, które utraciły płynność finansową, i których uruchomione w pierwszej kolejności środki z gwarancji ubezpieczeniowej (I filar) okazały się niewystarczające.

Przypominamy, że Turystyczny Fundusz Gwarancyjny zabezpiecza również 100% wpłaty na voucherach wydawanych obecnie Klientom w ramach rozliczenia kwoty wpłaconej na poczet rezerwacji objętej anulacją.

Ochrona w kosztach leczenia i transportu na wypadek pandemii

W trosce o komfort i poczucie bezpieczeństwa naszych Klientów, pakiety ubezpieczeń Itaka Complex i Itaka Prestige zostają poszerzone o ochronę w kosztach leczenia i transportu na wypadek pandemii z podlimitem sumy ubezpieczenia do 20.000 EUR. (podlimit jest w ramach obecnych sum ubezpieczenia KL, nie jest dodatkowa kwotą). Ochrona na wypadek pandemii w wariantach Itaka Complex i Itaka Prestige będzie dotyczyć wyjazdów od 1 czerwca, niezależnie od daty założenia rezerwacji.

Oznacza to, że Klienci, którzy do tej pory wykupili ww. warianty także będą objęci ochroną. Ponadto Klienci, którzy mają wariant Simple (w cenie imprezy) mogą do dnia wyjazdu zamienić go (za dopłatą) na wariant Complex lub Prestige.

Tym samym do ubezpieczenia kosztów leczenia i transportu w wariantach Itaka Complex i Itaka Prestige nie będzie miało zastosowania ogólne wyłączenie odpowiedzialności dotyczące szkód powstałych wskutek pandemii, o którym mowa w § 17 ust. 2, pkt 5 Warunków Ubezpieczenia Podróży dla Klientów B.P. Itaka nr 10.11.012 ), z zastrzeżeniem, że za koszty leczenia i transportu wskutek pandemii Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność maksymalnie do kwoty 20.000 EUR.

 

(fot. 1 – Itaka)

Wydania archiwalne