Konto rodzinne na medal

Allegro Family uhonorowane tytułem Konsumencki Lider Jakości – Debiut Roku 2021. Z Konradem Synoradzkim, Development Managerem w Allegro rozmawia Sylwia Markowska-Kępka.

Gratuluję zdobycia tytułu Konsumencki Lider Jakości – Debiut Roku 2021 – jak przyjmują Państwo zdobycie tego wyróżnienia?

Cieszymy się 🙂 Projekt, jak każde tego typu wdrożenie, kosztował nas sporo wysiłku. Tym bardziej cieszy fakt, że został on doceniony a nasza nowa propozycja dla klientów Allegro sprawdza się nie tylko na papierze, ale również w rzeczywistości.

Konta rodzinne, czyli Allegro Family, to doskonały sposób na zakupy przez Internet, który polega na wspólnym korzystaniu z usług Allegro z uwzględnieniem różnych potrzeb poszczególnych użytkowników. Każdy członek grupy zachowuje własne konto, jednocześnie zyskując korzyści, takie jak darmowe dostawy i zwroty w ramach Allegro Smart! bez dodatkowych opłat. Takie rozwiązanie jeszcze bardziej ułatwi zakupy na Allegro, zwłaszcza osobom mniej zaawansowanym technologicznie lub dzieciom, które coraz częściej chcą dokonywać zakupów przez Internet. Chcemy pomóc im stawiać pierwsze kroki w zakupach online w sposób odpowiedzialny.

Proszę przybliżyć naszym czytelnikom czym jest Allegro Family i na czym ono polega?

Allegro Family pozwala klientom połączyć konto Allegro z kontami ich bliskich. Osoba dorosła, organizator, może wysłać e-mailem pozostałym członkom zaproszenie do grupy. A jeśli nie mają oni konta? Żaden problem – nowi klienci mogą szybko zarejestrować własne konto, które zostanie automatycznie dodane do grupy rodzinnej. Organizator rodziny może podzielić się swoimi benefitami, np. darmowymi dostawami w ramach Allegro Smart!, z innymi członkami grupy. Każda może liczyć maksymalnie 10 osób, niekoniecznie mieszkających pod jednym adresem.

Czy zamierzają Państwo wprowadzić kolejne udogodnienia dla swoich użytkowników?

Konta rodzinne będą stale rozwijane. W najbliższych miesiącach pojawią się kolejne funkcje związane z dzieleniem się i polepszaniem doświadczeń zakupowych w ramach grupy rodzinnej. Na ten moment nie możemy więcej zdradzić, ale z pewnością niebawem będziemy informować o nowościach.

Konsumenci coraz chętniej korzystają z zakupów online, czy w Państwa przypadku pandemia miała wpływ na wyniki sprzedaży?

Pandemia na pewno postawiła przed nami wiele wyzwań – czy to prywatnych, czy biznesowych. E-commerce również nie został jej obojętny. Wiele mówi się o rekordowych wzrostach, jakie odnotowała branża. Owszem, nie da się temu zaprzeczyć. Warto jednak zwrócić uwagę, że miesiące te wymagały od takich firm, jak Allegro, ogromu pracy, elastyczności oraz inwestycji, aby nadążyć za wszystkimi potrzebami i zmianami, które pojawiały się z dnia na dzień.

Przechodząc do konkretnych trendów – te, które tak bardzo nasiliły się w minionym roku, były już przez nas obserwowane wcześniej. Jednak ze względu na bieżące wydarzenia, zdecydowanie przyspieszyły. Lockdown wymusił przeniesienie zakupów z offline’u do online’u. Wygrały bezpieczeństwo oraz wygoda, a także dostępność 24/7. To, co dodatkowo zauważyliśmy w Allegro, to przeniesienie się do ruchu mobilnego. Polacy naprawdę pokochali robienie zakupów przez aplikacje.

Jakie stawiają sobie Państwo plany i cele na przyszłość?

Konsument niezmiennie potrzebuje 3 rzeczy – szerokiego wyboru produktów, atrakcyjnych cen i szybkich dostaw. Te 3 aspekty są zawsze naszym ostatecznym celem, który przyświeca każdemu, nawet najmniejszemu, usprawnieniu wprowadzonemu na Allegro. Jeśli będziemy posiadać szeroką ofertę, w najlepszych cenach, z dostawą pod drzwi tego samego lub następnego dnia, klient, który doświadczył już wygody zakupów online, będzie do nas wracał, zachęcając jednocześnie do tego swoich bliskich. A funkcjonalności, takie jak konta rodzinne, z pewnością ten proces jeszcze bardziej ułatwią.

(fot. 1 – Allegro Family)

(fot. 2 – Allegro Family)

(fot. 3 – Allegro Family)

Wydania archiwalne