Cosmo Group

1) Cosmo Group zostało uhonorowane tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2018. Jakie znaczenie ma dla Pani przyznane wyróżnienie?

Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. To dla nas znak, że nasze działania są docenione i zauważone. Cosmo Group skupia 4 marki: NeoNail, MylaQ, Revi oraz Black Lashes, które stanowią o sile naszej firmy. Dynamiczny przyrost zatrudnienia i zmiany w organizacji to duże wyzwanie. Dane mówią same za siebie – jeśli chodzi o zatrudnienie to w przeciągu 3 lat zwiększyliśmy zatrudnienie o 700%, co najlepiej pokazuje rozwój firmy i inwestycje. Cieszymy się, że w tak krótkim czasie osiągamy tak znaczące postępy, dotyczy to całej organizacji, która prężnie rozwija się na rynku branży beauty.

2) Firma Cosmo Group w ostatnim czasie znacznie zwiększyła zatrudnienie, dlaczego warto pracować w Państwa firmie?

Cosmo Group jest firmą pełną ludzi z pasją, którzy wierzą w jej rozwój! Poza tym jesteśmy zgraną ekipą, która lubi ze sobą pracować. Prowadzone projekty są innowacyjne i można przy nich zdobywać doświadczenie, czego nie może zaoferować każda firma na rynku. Przeciwstawiamy się utartym schematom i nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Jeżeli ktoś podziela takie wartości to zdecydowanie powinien z nami pracować.

3) Jak w Państwa firmie wygląda kwestia rozwoju pracowników? Czym jest program Cosmo Innowatorzy?

Wspieramy talenty poprzez możliwości jakie dostarczają rekrutacje oraz awanse wewnętrzne. Prowadzimy też szkolenia managerskie oraz specjalistyczne. Organizacja zmienia się bardzo dynamicznie, więc nie brakuje inicjatyw rozwijających umiejętności. Program Cosmo Innowatorzy działa w naszej firmie od 2018 roku i jest inicjatywą dyrektora logistyki. Kadra managerska nie zawsze zauważa procesy wymagające poprawy, a pracownicy, którzy je dostrzegają powinni o nich głośno mówić. Takie pomysły są nagradzane, bo wierzymy w pracowników, którzy chcą rozwijać z nami organizację. Dzięki temu każda osoba, która zauważa możliwość poprawy pewnych struktur lub organizacji pracy ma szansę samodzielnie lub przy wsparciu przełożonego realizować projekt usprawniający i być za niego odpowiednio wynagrodzona. To daje również cenne doświadczenie zawodowe, którym nasi pracownicy mogą się chwalić.

4) Co wyróżnia Cosmo Group spośród innych tego typu firm na polskim rynku?

Przede wszystkim innowacyjność i elastyczność względem wymagań rynkowych. Działamy w bardzo dynamicznej branży i taka też jest nasza firma. Jesteśmy dalecy od sztywnej korporacji. Mimo ogromnego zatrudnienia preferujemy przyjazną atmosferę współpracy jak zdarza się to w mniejszych firmach.

5) Jakie są plany na przyszłość i dalsze cele Cosmo Group?

Rozwijamy się bardzo dynamicznie. W tym roku zatrudnienie przekroczyło 700 osób, co jest dużym wyzwaniem dla organizacji. Odpowiadamy na potrzeby rynku zarówno pod względem innowacyjności i asortymentu produktów, jak również działań organizacyjnych i employer brandingu. Tworzymy przyjazne miejsce pracy, w którym gwarantujemy możliwość rozwoju i wyzywania. Nasze plany to rozwój poszczególnych marek z portfolio Cosmo Group poprzez otwieranie kolejnych punktów sprzedaży w Polsce i zagranicą. Jesteśmy polską marką obecną już w 34 krajach świata i nie zatrzymujemy się w dalszej ekspansji. Każdego dnia dokładamy starań, aby najwyższej jakości produkty do stylizacji i pielęgnacji paznokci były w zasięgu ręki naszych Klientek. Chcemy zdobywać kolejne segmenty rynku kosmetycznego i już wkrótce poszerzymy nasze portfolio, by móc odpowiadać na wszystkie potrzeby kobiet.

(fot.1 Katarzyna Osicka)

Wydania archiwalne