Rozmawiamy, obserwujemy, zachęcamy do rozwoju

Z Dawidem Gałatem, Managerem ds. komunikacji w firmie Currency One, prowadzącej serwisy Internetowykantor.pl i Walutomat.pl, rozmawia Grzegorz Kozicki

Firma Currency One S.A., nagrodzona została tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2018. Jak przyjmuje Pan to wyróżnienie?

W imieniu wszystkich pracowników Currency One dziękuję za tę nagrodę. To piękne podsumowanie wieloletnich działań, zmierzających w kierunku stworzenia jak najlepszych warunków pracy dla naszego zespołu. Mamy nadzieję, że to wyróżnienie, będące dowodem na właściwy kierunek działań employer brandingowych, zachęci kolejne osoby do dołączenia do załogi Currency One.
Polityka personalna jest silnym atutem Spółki. Dlaczego warto inwestować właśnie w ten segment działań?
Currency One prowadzi dwa serwisy do wymiany walut. Zakładając je prawie dekadę temu, zdawaliśmy sobie sprawę, że będziemy stawiani jako wzór, nie tylko e-kantoru, oferującego wymianę walut w Internecie, ale również pracodawcy w tym segmencie biznesu internetowego. Naszym marzeniem było stworzenie usługi na najwyższym poziomie. Jedynym sposobem na osiągnięcie tego celu, było zebranie grupy specjalistów z różnych dziedzin, którzy zapewnią obsługę transakcji na najwyższym możliwym poziomie. Wiedzieliśmy, że dobrą firmę tworzą najlepsi eksperci w dziedzinie IT, ekonomii, marketingu i obsługi klienta. Takich właśnie pracowników postanowiliśmy zachęcić do pracy dla nas. Ta idea przyświeca nam do dziś i, jak pokazuje pozycja Currency One na rynku, nie pomyliliśmy się.

Odpowiedzialny pracodawca dba o rozwój kadry. Jakie najważniejsze działania podejmuje Państwa firma w celu podnoszenia kwalifikacji i kompetencji swoich pracowników?

Po pierwsze, rozmawiamy. Zachęcamy naszych pracowników, by dzielili się z nami swoimi wrażeniami z pracy w Currency One. W ten sposób otrzymujemy bardzo cenne informacje, które pozwalają nam na ewentualną modyfikację naszych działań lub kontynuację tego, co działa dobrze. Po drugie, obserwujemy. Widząc potencjał pracownika, angażujemy go do podjęcia nowych wyzwań, często w kierunku innym, niż jego dotychczasowa ścieżka kariery. Dzięki naszej pomocy, pracownicy Currency One odkrywają w sobie potencjał, z którego często nie zdawali sobie sprawy. Po trzecie, zachęcamy do rozwoju. Dofinansowujemy szkolenia, uczestnictwo w warsztatach i konferencjach, oferujemy bezpłatną naukę języka angielskiego.

Co jest według Pana największym atutem Currency One jako pracodawcy?

Nasza firma zawsze była nastawiona na rozwój pracowników. Bez nich, nie moglibyśmy zapewnić obsługi klientów na najwyższym możliwym poziomie. Doceniając swoich pracowników i ich wkład w sukces spółki, jednocześnie staramy się zadbać o ich ścieżkę kariery. Możemy pochwalić się wieloma przykładami osób, które zaczynały w jednym dziale, by przy naszej pomocy stać się ekspertami w innej dziedzinie. Wynika to z naszych obserwacji – gdy widzimy potencjał pracownika, inwestujemy w niego, dając mu sugestie odnośnie kierunku zawodowego, w jakim zmierza.

Jak przedstawia się przyszłość szeroko rozumianej polityki personalnej Spółki, czy będą jakieś zmiany, nowości czy może głównie ulepszenie tego co już działa dobrze?

Działania, które podejmowaliśmy do tej pory, przynoszą pozytywne efekty. My jednak nie spoczywamy na laurach i cały czas dostosowujemy politykę personalną firmy do zmieniającego się rynku pracy. Wiemy, jak ważnym elementem dobrej firmy, że odpowiednia atmosfera w pracy. A tę tworzy wiele elementów – od bardzo dobrych zarobków i zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez dofinansowanie szkoleń, wyjazdy integracyjne i elastyczne godziny pracy, po cotygodniowe masaże, dostęp do świeżych owoców i kartę multisport. Wszystko to buduje wizerunek Currency One jako miejsca, w którym pracuje się z wyboru.

(fot.1 Dawid Gałat, Manager ds. komunikacji w firmie Currency One)

Wydania archiwalne