Najwyższe standardy HR

Z Joanną Sztefko, Dyrektorem ds. Operacyjnych w firmie Wawel S.A., rozmawia Klaudiusz Łopatecki.

Gratuluję. Drugi rok z rzędu zostali Państwo Laureatem Programu Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR. Cały czas podnosicie poprzeczkę…

Otrzymanie wyróżnienia drugi raz z rzędu nie tylko potwierdza, że konsekwentne działania w obszarze HR przynoszą realne efekty, ale przede wszystkim motywuje nas do ciągłego rozwoju i wprowadzania rozwiązań, dzięki którym nasi pracownicy czują, że związali się z miejscem umożliwiającym im poszerzanie kompetencji. Dlatego naszą strategię employer brandingową oparliśmy na trzech ważnych filarach misji marki Wawel: najwyższej jakości słodyczach, szeroko zakrojonej działalności charytatywnej oraz stałej inwestycji w przyjazne środowisko pracy.

Na jakie nowości – od naszej ostatniej rozmowy – chciałaby Pani zwrócić szczególną uwagę?

W minionym roku ustandaryzowaliśmy program adaptacyjny, a projekt powiązania wynagrodzeń z oceną okresową pracowników rozszerzyliśmy na kolejne działy. Wdrożony system wpływa pozytywnie nie tylko na poprawę jakości pracy i lepszą komunikację, ale pomaga też w określaniu potrzeb szkoleniowych. Zaspokajamy je w bardzo szerokim zakresie – od kursów językowych i obsługi komputera, poprzez specjalistyczne szkolenia z zakresu produkcji żywności, obsługi maszyn i urządzeń, aż po szkolenia z metod i organizacji pracy, na co w ubiegłym roku poświęciliśmy ponad 8 000 godzin. Staramy się także o pogłębianie wiedzy specjalistycznej poprzez możliwość dofinansowania studiów podyplomowych oraz regularnie podejmujemy współpracę ze szkołami średnimi i wyższymi.

Firma cały czas jest wzorem w zakresie CSR. Jak przenosi się to na budowanie przyjaznego miejsca pracy?

Działalność dobroczynna to bardzo ważny filar naszej strategii. Wiele zależy tu od pracowników, dlatego dużą wagę przykładamy do regularnej komunikacji wewnętrznej. Od ponad 11 lat aktywnie w tym obszarze działa Fundacja „Wawel z Rodziną”. W ubiegłym roku wystartowała z cyklem warsztatów w ramach programu „Dobro od dziecka”, pomagając wychowawcom świetlic środowiskowych w prowadzeniu zajęć z podopiecznymi. Dążymy do tego, by w nasze działania dobroczynne była zaangażowana jak największa społeczność. Tworzą ją zarówno nasi konsumenci, jak i pracownicy. Zachęcamy ich do udziału w podejmowanych inicjatywach – np. w turniejach siatkówki – łączących sportową rywalizację z pomaganiem czy przygotowywaniem paczek świątecznych dla najbardziej potrzebujących. Z pomocą naszych pracowników do Domów Dziecka co roku przekazujemy 12 ton słodyczy.

Wydania archiwalne