MAX Premium Burgers – rodzinne hamburgery ze Szwecji

Spółka MAX Poland prowadząca polską sieć restauracji MAX Premium Burgers została uhonorowana tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2020. To X edycja ogólnopolskiego programu, który co roku wyłania firmy mające najlepsze praktyki personalne. MAX Poland zadebiutował w Polsce zaledwie trzy lata temu, jednak dzięki dekadom doświadczeń i kulturze organizacyjnej wyniesionej z rynku szwedzkiego już teraz jest jednym z najlepszych pracodawców w branży gastronomii szybkiej obsługi.

Od początku…

Historia MAX zaczyna się w 1968 roku, kiedy to Curt Bergfos i Britta Fredriksson otworzyli swoją restaurację na północy Szwecji. Był to jeden z pierwszych lokali serwujących hamburgery w Europie. W ciągu ponad 50 lat istnienia firma rozrosła się do stu kilkudziesięciu lokali głównie w Szwecji, ale też w Norwegii, Danii i Polsce. Jednak wciąż jest to firma rodzinna, prowadzona obecnie przez synów założyciela. Polska sieć obejmuje dziewięć lokali i zapowiada dalszy konsekwentny rozwój.

Jakim pracodawcą jest MAX Poland?

Umowa o pracę, szeroki wachlarz szkoleń, program wspierania talentów oraz bogaty pakiet benefitów, takich jak prywatna opieka medyczna czy dostęp do kafeterii, to atuty pracy w MAX. Firma wykorzystuje każdą okazję do zacieśniania więzi, wspólnego celebrowania sukcesów. Przed otwarciem nowej restauracji jej pracownicy zapraszają swoje rodziny, przyjaciół na próbowanie smaków MAX i zaprezentowanie ich nowego miejsca pracy. Restauracja dysponuje pulą pieniężną na nagrody za zaangażowanie i wyniki pracy oraz za pomoc w budowaniu sprzedaży i zadowolenia gości. Częste konkursy dają możliwość otrzymania dodatkowej nagrody.

Restauracja MAX w ramach rozwoju proponuje nowe miejsca pracy. Firma szuka ludzi pozytywnie nastawionych do świata, otwartych oraz energicznych. Doświadczenie w gastronomii jest mile widziane, lecz nie jest konieczne. MAX szkoli od A do Z. Nowoprzyjęta osoba wdraża się do pracy pod opieką trenera. Każdy pracownik sieci ma umowę o pracę.

Synergia, czyli potęga zespołu

Nie da się przecenić znaczenia ludzi w biznesie restauracyjnym. Każdy pracownik mający kontakt z klientem jest wizytówką marki. To on w dużej mierze odpowiada za pierwsze wrażenie. Musi więc czuć się doceniony i szanowany. Kultura organizacyjna w restauracjach MAX opiera się na szacunku do drugiego człowieka i indywidualnym podejściu do niego. Ścieżka kariery jest otwarta dla każdego, a szereg programów wspomaga ambitnych pracowników w osiąganiu kolejnych poziomów. Szkolenia mają na celu przygotować każdego pracownika do zajmowanego stanowiska, jeżeli jednak jego ambicje są znacznie wyższe, ma on realną szansę aby zrealizować je w firmie.
Atmosfera w zespole jest tak samo ważna, jak oferowanie wysokiej jakości produktów. Wpływ na nią ma każdy pracownik, bo jak podkreślają w MAX, zgrany team to potęga. Na dobry klimat wpływa wzajemne zaufanie oraz szczera, otwarta komunikacja. Takie podejście sprawia, że MAX Poland staje się pożądanym pracodawcą w branży gastronomii.

Zrównoważony rozwój oraz dbałość o środowisko

Odpowiedzialność za środowisko jest częścią DNA tej marki. MAX to pierwsza sieć restauracji na świecie, która oznacza każdą pozycję na cenniku także wartością CO² wyemitowanego do atmosfery przy jego produkcji. Daje to gościom możliwość dokonywania wyborów lepszych dla środowiska. Wybór ten jest o tyle łatwiejszy, że bezmięsna oferta burgerów jest naprawdę bogata. MAX korzysta z opracowanego przez siebie kotleta bezmięsnego Plant Beef, stanowiącego doskonałą alternatywę dla wołowiny. Firma podjęła się niełatwego zadania, by zmierzyć całą emisję gazów cieplarnianych związaną z funkcjonowaniem sieci – od upraw i hodowli, przez produkcję opakowań, po działanie samych restauracji (włączając w to emisję dwutlenku węgla wytwarzanego przez gości i pracowników podczas dojazdów do i z restauracji oraz zagospodarowanie odpadów powstających podczas każdego posiłku). Wiedząc zatem, jak duży jest jej ślad węglowy, Firma zdecydowała się nie tylko zneutralizować go (zgodnie ze standardem ISO 14021), ale pójść o krok dalej i stać się pierwszą siecią restauracji ‘pozytywną klimatycznie”. Program „Burgery pozytywne dla klimatu” polega m.in. na sadzeniu drzew na certyfikowanych plantacjach (standard Plan Vivo). Dotychczas posadzone 2 mln drzew pochłania 110% CO² wyemitowanego przez sieć. Dzięki temu projektowi MAX Burgers jako jedyna europejska marka został uhonorowany w 2019 r. nagrodą ONZ Global Climate Action Award.

(fot. 1 – Max Poland)

Wydania archiwalne