„Przyszłość” to dziś innowacje

Takim mottem kieruje się w swoich codziennych działaniach Opolska Spółdzielnia Mieszkaniowa „Przyszłość”, podnosząc na bieżąco jakość i standard posiadanych zasobów w celu zaspokajania potrzeb i oczekiwań Spółdzielców. Innowacyjnym wyróżnikiem jej aktywności są ponadto programy wsparcia finansowego dla mieszkańców, umożliwiające ratalną spłatę wykonywanych remontów przy określonych rodzajach prac.

Modernizacja i interakcja

Głos mieszkańców przy podnoszeniu jakości i standardu zamieszkiwanych zasobów jest ważnym elementem pracy Spółdzielni – podejmowane działania systematycznie są konsultowane w formie ankiet (w latach 2018-2019 wysłano ich ponad 8 tys.) oraz spotkań. Wszystkie budynki zostały docieplone, spełniają też wymagania p.poż., wymieniono większość dźwigów osobowych. Przebudowano i zbudowano nowe węzły cieplne umożliwiające dostarczanie ciepłej wody systemowej i likwidację przepływowych gazowych podgrzewczy wody, wykonano też instalację światłowodową z dostępem do Internetu. – Od 2015 roku realizujemy dobudowy balkonów zespolonych do istniejących budynków – informuje Franciszek Dezor Prezes Zarządu OSM „Przyszłość” – Łącznie dobudowaliśmy już w 23 budynkach ponad 750 balkonów o wartości blisko 7,5 mln zł oraz w latach 2018-2019 wyremontowaliśmy 789 loggii poszerzając ponad połowę z nich w uzgodnieniu z użytkownikami lokali. Ponadto w 7 budynkach, w których zlokalizowane są 882 mieszkania, zlikwidowaliśmy bariery architektoniczne poprzez montaż podnośników lub pochylni zewnętrznych oraz przebudowanie wejść do klatek schodowych i montaż przelotowych kabin dźwigowych.
Spółdzielnia stawia na nowoczesność w kontaktach z mieszkańcami, którzy mogą się komunikować poprzez usługę e-czynsze, platformę zgłaszania awarii i-Mieszkaniec, stronę www oraz facebook klubów osiedlowych.

Pomoc dla mieszkańców

Spółdzielnia oferuje również programy wsparcia finansowego, skierowane zarówno do pojedynczych jej członków (spłata kosztów wymiany okien lub doprowadzenia ciepłej wody w nieoprocentowanych ratach), jak i grup członków (możliwość „zadłużania się” do wysokości rocznych naliczeń na funduszu remontowym) czy finansowania remontów (np. 10-letnia spłata kosztów dobudowy balkonów). W 2017 roku Spółdzielnia otrzymała Złoty Laur Umiejętności i Kompetencji w kategorii Firma Społecznie Odpowiedzialna przyznawany liderom życia społeczno-gospodarczego regionu opolskiego, w bieżącym zaś tytuł „Dobra Spółdzielnia Grand Prix X-lecia 2011-2020”.

 

(fot. 1 – OSM Przyszłość)

Wydania archiwalne