Mocne fundamenty HR

Z ALDONĄ ORŁOWSKI, Dyrektor Biura Rekrutacji, Rozwoju i Komunikacji Budimex S.A., zdobywcą tytułu Odpowiedzialny Pracodawca – Lider X-lecia 2011-2020, rozmawia Klaudiusz Łopatecki

– Jesteście Państwo obecni na rynku od wielu lat. Jak w ciągu ostatniej dekady kształtowała się polityka personalna Budimeksu?

– Wierzymy, że sukces firmy definiują jej pracownicy, dlatego kładziemy nacisk na długofalowe zatrudnienie. Specjalistyczny proces rekrutacji pomaga nam dobierać osoby wpisujące się profilem w oczekiwania merytoryczne oraz wartości i kulturę organizacyjną firmy. W ciągu tej dekady wzmocniliśmy programy szkoleniowe – techniczne, specjalistyczne, komunikacyjne, negocjacyjne, językowe. Wprowadziliśmy projekty zwiększające umiejętności przywódcze kadry menedżerskiej, wspierające rozwój zawodowy kobiet, uzupełniające lokalne procesy wdrożenia osób dołączających do naszej kadry inżynierskiej. Dostrzegamy wyjątkowość naszych pracowników i ich „ponadprzeciętność” – doceniamy osoby, które wyróżniają się postawą zgodną z naszymi wartościami. Ważna jest dla nas komunikacja z pracownikami, co realizujemy poprzez badania opinii, ankiety satysfakcji oraz spotkania i dyskusje z Zarządem i kadrą menedżerską.

– Co według Pani sprawia, że wciąż są Państwo postrzegani jako dobry pracodawca?

– Budimex to pracodawca, który daje możliwość pracy przy ciekawych i wyjątkowych projektach. Jesteśmy liderem rynku, co zapewnia stabilizację i pewność zatrudnienia, tak ważną w obecnych czasach. Dajemy możliwość zwiększania kompetencji dzięki pracy z ekspertami branży. Pomagamy w rozwoju osobom z krótkim doświadczeniem zawodowym oraz absolwentom. Uruchamiamy wymiany międzynarodowe, umożliwiając poznanie innych standardów realizacji i kultury pracy. Jesteśmy organizacją wrażliwą społecznie, politykę CSR realizujemy poprzez szereg projektów, a pracownikom zapewniamy nowoczesny system benefitów. Nasze działania są dostrzegane przez rynek i wyróżniane nagrodami.

– Jaka jest Państwa recepta, aby pozostać Liderem HR przy tak zmieniającym się rynku pracy?

– W tym trudnym momencie staramy się przede wszystkim zapewnić naszym pracownikom poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Niezwykle ważna jest teraz transparentna komunikacja, którą realizujemy poprzez dyskusje (online) z członkami Zarządu i kadrą menedżerską. Zależy nam, żeby pracownicy na bieżąco wiedzieli o tym, co się dzieje w firmie, jaka jest jej sytuacja finansowa, kluczowe działania, jakie podejmujemy, w tym także w ramach zabezpieczeń przed koronawirusem. W systemie pracy zdalnej dbamy o jasne wyznaczenie zadań do realizacji na ten czas. Intensyfikujemy działania rozwojowe realizowane w formie elektronicznej, aby stale rozwijać naszą kadrę i dać sygnał, że rozwój jest dla nas wciąż ważny i możliwy nawet w tych okolicznościach. Nie rezygnujemy z żadnych działań rozwojowych, jedynie dostosowujemy ich formę do obecnej sytuacji. Wspieramy pracowników w okresie pandemii poprzez system pracy mieszanej w okresach natężenia rozprzestrzeniania się koronawirusa, finansujemy testy na obecność COVID19, zapewniamy webinary edukacyjne i spotkania online, system udostępniania miejsc parkingowych.

Wydania archiwalne