Convenience Food – nowe wyzwanie dla producentów żywności

Gotowe do spożycia dania, coraz częściej stanowią nasz główny posiłek. Jest to kategoria potraw, która z roku na rok się poszerza, a kolejni producenci prześcigają się w oferowaniu najróżniejszych kombinacji i smaków,chcąc dotrzeć do jak największej grupy konsumentów. Ze względu na tak duże zainteresowanie daniami typu convenience, także Redakcja Strefy Gospodarki postanowiła przyjrzeć się im bliżej. Naszą szczególną uwagę zwróciła innowacyjna formuła dań To Be Foodie, tegorocznego Laureata programu Konsumencki Lider Jakości 2021.

Pod okiem fachowca

To Be Foodie to innowacyjny koncept na dania gotowe, którego jeszcze na naszym rynku nie było – smaki świata, zamknięte w wygodne i ekologiczne pudełko w 100% nadające się do recyklingu. To idealna propozycja na szybki i pełnowartościowy posiłek dla wszystkich, którzy lubią jeść smaczne i nieoczywiste dania. Autentyczność smaków zapewniają oryginalne azjatyckie składniki oraz receptury przygotowane przez szefa kuchni Roberta Wojnarowskiego. We współpracy z Culineur School w Bangkoku, pod okiem najlepszych szefów kuchni azjatyckiej, opracował on niespotykane dotąd w tym formacie dania, które zaspokoją wymagania poszukiwaczy prawdziwej kulinarnej pasji.

Smaki Świata

Obecnie w sklepach dostępne są 4 smaki To Be Foodie: Panang Curry i Green Curry oraz w wersji wege: Yellow Curry i Coco Dahl. Dania można wybierać w wersjach o różnych stopniach ostrości, w wygodnym i poręcznym kartoniku, dostosowanym do podgrzewania w mikrofalówce. Dodatkowo w środku opakowania znajduje się wyjmowana przekładka oddzielająca ryż od sosu, dzięki czemu każdy może zjeść danie w sposób, który mu najbardziej odpowiada. Użycie biodegradowalnej tektury jest wyrazem troski o planetę ze strony producenta i próbą zachęcenia konsumentów do bardziej świadomego recyklingu.„To Be Foodie – to nie tylko brand, ale przede wszystkim kompletny koncept, który jest owocem kreatywnej pracy ludzi z pasją. To właśnie dzięki zaangażowaniu całego zespołu udało nam się wypracować Misję i Wizję, z którymi Wszyscy dziś utożsamiamy się już jako Foodies” – mówi Robert Bogusz, dyrektor ds. rozwoju biznesu CPF Poland.

Podsumowanie

Z całą pewnością, popularność dań convenience będzie wzrastać. Wynika to z wielu czynników jak chociażby zmiana trybu oraz stylu życia, jego coraz szybsze tempo, częste podróże i mniej czasu jaki spędzamy w domu. Rośnie również świadomość konsumencka. Poza tym, że szukamy posiłków szybkich i łatwych w przygotowaniu, oczekujemy również, że będzie to posiłek smaczny i pełnowartościowy, zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że zbilansowana dieta jest kluczem do prawidłowej pracy organizmu.

Producent marki To Be Foodie chce pokazać, że prawdziwym foodisem może być każdy, nawet w zaciszu własnego domu, a jedzenie rodem z pięciogwiazdkowej restauracji jest w zasięgu ręki dla nas wszystkich.

(fot. 1 – TO BE FOODIE)

Wydania archiwalne