Nie ustajemy w dążeniu do doskonałości

W 2021 roku tytuł Konsumenckiego Lidera Jakości otrzymała marka Krakus, a wyróżnienie w tym plebiscycie zdobyły Morliny. To co je łączy, to wspólny producent, będący liderem rodzimej branży spożywczej, czyli Animex Foods. Pytamy Prezesa zarządu spółki, Rafała Korusa o źródła tegorocznego sukcesu.

– Marka Krakus została wybrana Konsumenckim Liderem Jakości według Strefy Gospodarki w ramach Dziennika Gazety Prawnej. Czy to ukoronowanie Waszych działań, czy raczej kolejny krok w kierunku rozwoju działalności?

– Przede wszystkim chciałbym podziękować Państwu, a także wszystkim konsumentom biorącym udział w plebiscycie, za zaufanie, którym obdarzone zostały marki Krakus i Morliny. Czujemy wielką radość, ale i zobowiązanie wobec naszych klientów, aby cały czas dążyć do doskonałości w produkcji wszystkich wyrobów wprowadzanych na rynek. Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia, przede wszystkim dlatego, iż przyznane zostało ono decyzją konsumentów, na opinii których bardzo nam zależy.

– Dlaczego to właśnie Krakus, Waszym zdaniem, zdobył te wyróżnienie?

– Z pewnością jest to efektem wytężonej pracy i zaangażowania wielu zespołów i setek ludzi, którzy codziennie przystępują do realizacji zadań w naszych lokalizacjach, gdzie wytwarzane są produkty naszych marek. Należą im się za to specjalne podziękowania. Warto podkreślić w tym miejscu, że 2021 rok jest dla nas wyjątkowy, ponieważ nagrodzony Krakus obchodzi 70-lecie, podobnie jak nasza spółka Animex, która wypłynęła na szerokie wody m.in. właśnie dzięki produktom tej marki.
Za dużym zaufaniem konsumentów w odniesieniu do naszych produktów stoi bez wątpienia stale rozwijana kultura naszej organizacji, której jednym z filarów jest priorytetowe, rzekłbym bezkompromisowe podejście do kwestii jakości i bezpieczeństwa produkcji. Mamy świadomość pracy w branży spożywczej, w ramach wymagającego sektora produkcji i przetwórstwa mięsa, dlatego tak istotnym jest dla nas fakt przestrzegania restrykcyjnych przepisów prawa krajowego i unijnego, a także współpraca i stała kontrola urzędowych jednostek nadzoru nad produkcja żywności, aby mieć pewność, że każda partia wyrobów opuszczająca nasze zakłady jest bezpieczna. Co równie ważne, nie ograniczamy się tylko do spełniania niezbędnych prawnie wymogów, ale dzięki pracy naszych specjalistów z zakresu bezpieczeństwa i jakości żywności staramy się wewnętrznie podnosić standardy. Owocem tych działań jest zgodność naszych procedur i procesów produkcji z najbardziej wymagającymi oczekiwaniami klientów. Wszystko po to, aby Krakus, Morliny czy Berlinki trafiały w sposób niezakłócony na stoły naszych konsumentów.

– Wśród uzasadnień swojego wyboru konsumenci biorący udział w naszym badaniu wskazywali na Krakusa, jako markę „godną zaufania”, a także „posiadające najlepsze wyroby w porównaniu do innych marek”.

– I to właśnie pokazuje dlaczego dzisiaj możemy mówić o naszych markach w kategoriach krajowych liderów branży. Cel, jakim jest bycie producentem godnym zaufania i posiadającym najlepsze wyroby, przyświeca nam w codziennej pracy. Tylko w ostatnim miesiącu nasze dwa zakłady z sukcesem zakończyły audyty certyfikujące w zakresie zgodności z wymaganiami międzynarodowych norm produkcji żywności IFS Food i BRC Foods, z najwyższą oceną, tj. A. To pokazuje, że efekty naszych wysiłków są doceniane nie tylko w kraju, ale mają także przełożenie na wyniki sprzedażowe poza granicami Polski.

– Marka Krakus uzyskała nasze wyróżnienie w szczególnym czasie związanym z pandemią koronawirusa. Jak sprawdziliście się jako pracodawca w tym trudnym okresie?

– Już od pierwszych sygnałów o możliwości pojawienia się COVID-19 w Polsce, rozpoczęliśmy szerokie działania mające na celu minimalizację transferu koronawirusa wśród naszych załóg. To właśnie ponad rok temu wdrożyliśmy szereg zmian, takich jak np. uruchomienie nadzwyczajnej procedury prewencyjnej. Określiliśmy także nadrzędny cel na cały czas pandemii, jakim było utrzymanie stabilności zatrudnienia. Dzisiaj, podsumowując ostatni czas, możemy z wielką radością przyznać, iż udało nam się to osiągnąć. Nie tylko nie zwalnialiśmy pracowników z powodu pandemii, ale także prowadziliśmy szerokie akcje zatrudnieniowe, a nasi pracownicy, w podziękowaniu za odpowiedzialną pracę i wysoką frekwencję, otrzymali nagrody pieniężne. Decyzji wpływających na ochronę zdrowia pracowników oraz gwarancję ich zatrudnienia pozwoliły nam także otrzymać prestiżowe wyróżnienie dla najlepszego pracodawcy w czasach pandemii według rankingu jednego z opiniotwórczych tygodników w kraju. Ta nagroda, oraz Państwa wyróżnienie dla nas, pokazują wprost, że Animex Foods to stabilny pracodawca, który dostarcza konsumentom dobre, jakościowe i godne zaufania produkty. W czasach pandemii wspólnie doszliśmy także do wniosku, że samo działania ochronne to za mało i że musimy wyjść z naszą pomocą w dobie COVID-19 poza mury naszej organizacji. Dlatego w ubiegłym roku, w ramach szerokiej akcji „PomagaMY” udało nam się doposażyć placówki medyczne i opiekuńcze w ponad 750 tys. sztuk sprzętu ochrony osobistej, taki jak maseczki jednorazowe czy rękawiczki nitrylowe, w czasie, gdy tego wyposażenia najbardziej brakowało. Wówczas także skierowaliśmy do lokalnych szpitali pomoc finansową w kwocie 1,5 mln złotych, z przeznaczaniem na walkę z pandemią wirusa SARS-CoV-2.

– Wspomniał Pan o wsparciu lokalnych społeczności w dobie koronawirusa. Jak to wyglądało w tych „normalnych” czasach?

– Bycie dobrym sąsiadem w regionach, gdzie prowadzimy działalność, to jeden z filarów naszej aktywności biznesowej. Animex Foods dzisiaj to 12 lokalizacji, dlatego tak ważnym jest dla nas utrzymywanie dobrych relacji z mieszkańcami i samorządami. Współpracuje z nami ponad 4000 dostawców, rodzimych hodowców trzody chlewnej i drobiu. Chcemy dokładać swoją cegiełkę do lokalnych spraw nie tylko poprzez szerokie programy zatrudnieniowe w ramach umowy o pracę, ale także dzięki wspomnianej pomocy oraz codziennym działaniom, takimi jak chociażby współpraca z bankami żywności, do których przekazujemy nasze produkty. Na uwagę zasługuje również wsparcie najzdolniejszych uczniów i studentów naszych pracowników i hodowców, dzięki programowi stypendialnemu Fundacji Smithfield Polska. Ważnym aspektem związanym z działalnością spółek należących do grupy, jest rozliczanie i odprowadzanie podatków w Polsce. Tylko w latach 2018-2020 wpłaty do budżetu państwa z tytułu podatku CIT wyniosły łącznie dla spółek z grupy Smithfield w Polsce 190 milionów złotych. Obecnie zatrudniamy ponad 11 tysięcy pracowników, co przekłada się na wysokość odprowadzanych środków, takich jak zaliczki na PIT, składki zdrowotne i emerytalne. Płacimy także szereg podatków na poziomie regionalnym, z tytułu np. podatku od nieruchomości. W latach 2018-2020 do lokalnych budżetów trafiło ponad 40 milionów złotych. Spółki należące do naszej grupy także inwestują, a dokładnie ponad 1 miliard złotych w ciągu ostatnich 3 lat.

– Krakus jest Konsumenckim Liderem Jakości. Marka Morliny została w tym rankingu wyróżniona. Czego można Wam życzyć w najbliższym roku?

– Stabilnego rynku i możliwości rozwoju. My ze swojej strony pragniemy zapewnić, że nie ustaniemy w dążeniu do doskonałości w aspekcie bezpieczeństwa i jakości produktów, aby nasza działalność była najlepszą gwarancją, iż wybierając nasze wyroby, Konsumenci mają pewność, że na ich stołach znajdą się mięsa i wędliny smaczne i bezpieczne. Sami sobie życzymy, abyśmy mieli w przyszłym roku kolejną okazję do rozmowy i podsumowania tego, co udało nam się osiągnąć w ramach Konsumenckiego Lidera Jakości 2022.

(fot. 1 – Rafał Korus – Prezes Zarządu Animex Foods)

Wydania archiwalne