YES Biżuteria S.A. nagrodzone tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2021

YES Biżuteria S.A. nagrodzone tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2021

Z Magdaleną Król – HR Menedżerem oraz Karoliną Śremską – Specjalistą ds. Rekrutacji i Szkoleń rozmawia Sylwia Markowska-Kępka .

– Zostali Państwo nagrodzeni tytułem Odpowiedzialny Pracodawca Lider HR 2021 – serdecznie gratuluję! Czym jest dla Państwa zdobyte wyróżnienie?

Bardzo dziękujemy. Cieszymy się, że znaleźliśmy się w gronie laureatów tegorocznej edycji programu. Jesteśmy dumni z tego, że nasza firma, pomimo trudnego okresu, w jakim się wszyscy aktualnie znajdujemy, stawia w dużej mierze na rozwój swoich Pracowników. Z drugiej strony angażujemy się w akcje charytatywne i nie zapominamy o odpowiadaniu na potrzeby lokalnej społeczności. Zdobyte wyróżnienie utwierdza nas w przekonaniu, że kierunek działań, który obraliśmy jest właściwy, co mobilizuje nas jeszcze bardziej do wprowadzania dalszych usprawnień, reagowania na pojawiające się trudności, podsumowywania podjętych inicjatyw i wyciągania z nich wniosków.

– Jakim pracodawcą jest YES i jakich pracowników Państwo poszukują?

Jesteśmy firmą polską, rodzinną, w tym roku obchodziliśmy 40-lecie istnienia marki. Jako jedna z wiodących marek biżuteryjnych posiadamy 160 Salonów w Polsce i 3 w Czechach. W związku z tym, to co nas wyróżnia na rynku, to nastawienie w głównej mierze na przyjazne międzyludzkie relacje i otwartą współpracę. Budujemy zespoły, które są pełne utalentowanych ludzi, potrafiących wymieniać się wiedzą i doświadczeniami. Lubimy nawiązywać współpracę z osobami, które tak samo jak my, będą miały poczucie misji i są gotowe do podejmowania się coraz to nowych wyzwań. Nasze środowisko pracy jest różnorodne, dlatego każdy ma szansę znaleźć swój obszar do działania i dalszego rozwijania swoich kompetencji. Pragniemy przyciągać i współpracować z prawdziwymi pasjonatami. Szukamy diamentów, które chcą szlifować swój talent w YES.

– Ostatni rok był dla wszystkich branż nie lada wyzwaniem, jak w tym okresie kształtowała się polityka personalna i czy coś zmieniło się w podejściu do spraw zatrudnienia?

Ostatni rok okazał się dużym wyzwaniem, ponieważ sytuacja, w której się wszyscy znaleźliśmy pozbawiła nas poczucia stabilności i względnego spokoju, w którym żyliśmy do tej pory. W związku z tym, że musieliśmy się wszyscy odnaleźć w poniekąd nowej rzeczywistości, nasza organizacja również starała się do niej dostosować. Wiązało się to z podjęciem wielu trudnych decyzji w zakresie polityki personalnej, ale jednocześnie było uwarunkowane utrzymaniem stabilnej pozycji marki na rynku. W tym okresie staraliśmy się wspierać naszych Pracowników, poprzez zachęcanie do szczepień, czy nagradzanie miłym upominkiem osób już zaszczepionych. Praca w firmie rodzinnej daje możliwość wprowadzania pomysłów ad hoc, przykładem tego było wysyłanie do osób zakażonych paczek wraz ze specjalną kartką z życzeniami powrotu do zdrowia od współpracowników. Osoby znajdujące się w grupie wysokiego ryzyka zachęcaliśmy do pozostania w domach, przy zachowaniu pełnego prawa do wynagrodzenia. Ponadto pamiętaliśmy także o naszych Partnerach, którzy prowadzą Salony YES i wspieraliśmy ich w zakresie udzielania niezbędnych informacji w ramach Tarczy Antykryzysowej. W obszarze zatrudnienia nowych Pracowników skoncentrowaliśmy nasze procesy rekrutacyjne na działaniach online, do minimum ograniczając spotkania bezpośrednie. Wprowadziliśmy także nowe standardy bezpieczeństwa, aby każdy z naszych Kandydatów mógł się poczuć komfortowo podczas rozmów bezpośrednich w Centrali firmy .

– Mają Państwo szeroko rozbudowany pakiet szkoleń dla pracowników, na co kładą Państwo największy nacisk i jak w Państwa firmie wygląda kwestia rozwoju pracowników?

Rzeczywiście, nasi Pracownicy mają dostęp do szerokiej puli szkoleń i warsztatów w ramach, których mogą pogłębiać swoją wiedzę specjalistyczną. Jednocześnie kładziemy nacisk na rozwijanie kompetencji miękkich, które w naszym odczuciu są kluczowe na obecnym rynku pracy. Pracownikom oferujemy możliwość rozwoju w kilku aspektach. Z jednej strony zapewniając ścieżkę awansu wewnętrznego, poprzez prowadzenie procesów rekrutacyjnych równocześnie na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zależy nam szczególnie na rozwoju talentów, osób z wysokim potencjałem w zakresie kluczowych kompetencji. Rozwój w ramach YES Biżuteria, to także wspólna wymiana doświadczeń i dzielenie się wiedzą. Organizujemy szkolenia wewnętrzne w szerokim zakresie, które są prowadzone przez naszych Pracowników, a podczas których dzielą się swoją cenną wiedzą z innymi obszarami w organizacji. Na bieżąco zbieramy także zapotrzebowanie na szkolenia zewnętrzne z poszczególnych działów, przez co umożliwiamy Pracownikom rozwijanie swoich kompetencji.

– Jakie mają Państwo plany i cele na przyszłość oraz czego możemy życzyć Państwu w nadchodzącym Nowym Roku?

Zależy nam przede wszystkim na dalszym koncentrowaniu działań w zakresie usprawniania procesów rekrutacji oraz dbania o wysoki poziom Candidate Experience, jako jednego z kluczowych elementów strategii employer brandingowej. Ponadto istotne jest dla nas dalsze wspieranie rozwoju naszych Pracowników, a szczególnie promowanie ścieżek rozwoju wewnętrznego. Chcielibyśmy życzyć sobie, abyśmy w kolejnym roku nadal koncentrowali się na wprowadzaniu usprawnień, wciąż patrzyli poza horyzont i nie zamykali się na nowe. Tak jak wszyscy chcielibyśmy, aby sytuacja związana z pandemią się ustabilizowała, co pozwoliłoby na wprowadzanie jeszcze większej ilości działań z zakresu rozwoju marki pracodawcy. Życzmy sobie pozytywnego spojrzenia na przyszłość, a wszystko pozostałe przyjdzie nam z łatwością.

(fot. 1 – Magdalena Król, HR Menedżer)

(fot. 2 – Karolina Śremska, Specjalista ds. Rekrutacji i Szkoleń)

Wydania archiwalne