Polska Grupa Pocztowa – operator godny zaufania

Polska Grupa Pocztowa została wskazana przez klientów jako jedna z firm, której usługi listowe świadczone są na najwyższym poziomie. Operator obsługuje zarówno klientów indywidualnych, jak również biznesowych i instytucjonalnych. Satysfakcja klientów przełożyła się również na nagrodę Konsumenckiego Lidera Jakości w ramach kategorii Usługi pocztowe.

Rozwój

Polska Grupa Pocztowa staje się coraz bardziej rozpoznawalną marką w swojej branży – obecny zasięg terytorialny wynosi 58% i jest to wynik rozwoju w ramach strategii opracowanej na lata 2021-2023. Głównym założeniem jest tworzenie prostej struktury podwykonawczej bez zbędnych elementów administracyjnych, które mają znaczący wpływ na budżet. Co ciekawe – zakłada się, że zasięg na poziomie niemalże 100% PGP jest w stanie osiągnąć wykorzystując zaledwie 15% infrastruktury obecnego operatora narodowego.
Aktualnie Polska Grupa Pocztowa rozbudowuje swoją strukturę podwykonawczą szukając podmiotów do współpracy – podwykonawcy ze strony PGP zapewniony mają dostęp do systemów, wolumen na którym mogą się rozwijać oraz know-how.

Chcąc być konkurencyjnym

PGP jest podmiotem reaktywowanym, który przeszedł restrukturyzację – stanowi część grupy logistycznej, w której skład wchodzą Świat Przesyłek oraz KAAB. Głównym projektem PGP jest wsparcie logistyczne, transportowe i operacyjne dla projektu realizowanego wspólnie z grupą Cainiao, a dotyczy wdrożenia urządzeń Aliexpress w Polsce. Co ważne – Polska Grupa Pocztowa, weryfikując potencjał klasycznych usług listowych, które ostatnimi czasy odnotowują spadek wolumenów, położyła nacisk na drobne przesyłki e-commerce. Tak elastyczne podejście do preferencji rynkowych otwiera nowe możliwości. Częścią planu rozwoju jest nie tylko zminimalizowanie struktur administracyjnych, ale przede wszystkim inwestycja w wygodne rozwiązania dla samych podwykonawców – stworzenie wewnętrznego systemu oraz aplikacji ułatwiającej pracę listonoszy oraz tracking przesyłek.

Powrót na rynek firmy mogącej z powodzeniem konkurować z pozostałymi operatorami pocztowymi, stał się alternatywą szczególnie dla nadawców masowych, którzy chcą ograniczyć koszty przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów nadawania przesyłek.

Wydania archiwalne