– Kierowana przez Pana firma zajęła po raz trzeci z rzędu I miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Przedsiębiorstw Wodociągów i Kanalizacji. Jaka jest recepta, używając języka sportowego, na klasyczny hat-trick wodociągowy?
– Jednym z warunków sprawnego zarządzania firmą jest konsekwencja. Działania muszą być nastawione na osiąganie i utrzymanie stabilności firmy, a równocześnie o akceptowalny społecznie poziom cen usług. Miarą sukcesu jest współdziałanie Zarządu, załogi, właściciela oraz społeczności lokalnej. Naszym podstawowym celem jest dostarczanie zdrowej wody odbiorcom oraz prowadzenie działalności z poszanowaniem środowiska. Uruchomiliśmy, wraz z elektrociepłownią, instalację wykorzystującą ścieki oczyszczone do chłodzenia urządzeń elektrociepłowni. Ta instalacja to sztandarowy przykład gospodarki o obiegu zamkniętym. Wdrażamy technologie cyfrowe do zarządzania siecią wodociągowo-kanalizacyjną, tj. monitoring czy system GIS. Mamy największy system monitoringu sieci kanalizacyjnej w Polsce pod względem liczby zainstalowanych urządzeń pomiarowych. Dzięki temu nawet w okresie nawalnych deszczy nie występują znaczne zalania infrastruktury miejskiej. „Receptą” na sprawne zarządzanie jest przewidywanie sytuacji i bycie zawsze o „krok” przed nimi.
– Profesjonalna obsługa klientów stanowi wyznacznik działania Państwa przedsiębiorstwa. Na co mogą liczyć odbiorcy wody z Katowic?
– Istotą nowocześnie zarządzanej spółki wodociągowej jest równoczesne myślenie o organizacji, przyszłości firmy i pracowników oraz mieszkańcach. Nasza działalność podporządkowana jest ściśle określonej strategii. W jej centrum jest klient. Kładąc nacisk na jakość i niezawodność usług, stawiamy na efektywne wykorzystywanie zasobów finansowych oraz doskonalenie procesów technologicznych i obsługi klientów. Rozwijamy elektroniczne kanały komunikacji i poszukujemy nowych rozwiązań.
– Aktywność Spółki to również zaangażowanie w inicjatywy społeczne. Jakie akcje znajdują Państwa wsparcie?
– Kładziemy duży nacisk na propagowanie zdrowego stylu życia, angażując się w projekty miejskie i zachęcając do bycia „eko”. Realizujemy kampanię „Kranówka Katowicka. Szluknij sie z kokotka!”, propagującą picie wody z kranu. Wspólnie z innymi firmami wodociągowymi zrzeszonymi w Stowarzyszeniu Wodociągowców Województwa Śląskiego, realizujemy kampanię „Toaleta to nie śmietnik”, której celem jest kształtowanie nawyków prawidłowego użytkowania kanalizacji.
Od 2020 roku zarządzamy nowymi basenami miejskimi – Brynów i Burowiec. W 2021 roku odwiedziło je ponad 350 tys. osób. To pokazuje, jak są potrzebne. Ich działalność została szybko zauważona i doceniona. W listopadzie 2020 roku przyznano im nagrodę The Best and More.
Cieszy mnie, że Katowickie Wodociągi są postrzegane jako firma stosująca najwyższe standardy, zaangażowana i służąca mieszkańcom miasta Katowice.