Herlitz – Liderem Dekady

Rozmawiamy z Prezesem Zarządu Herlitz Sp z o.o. Rafałem Piskałą

Panie Rafale,  Herlitz w tym roku obchodzi 30-lecie działalności w Polsce …

 …Zgadza się, świętujemy okrągły jubileusz. Uważnie przyglądamy się bogatej historii naszych marek i czerpiemy inspirację z ich dziedzictwa. Marka Herlitz jest żywa, barwna oraz zorientowana na aktualne trendy i zmieniające się preferencje użytkowników. Jesteśmy w Polsce od 1992 roku, w Europie od ponad 100 lat.  Proszę pamiętać, że Herlitz, jako część Pelikan Group, to tak naprawdę dwie silne marki na rynku. Pelikan – marka powstała w 1838 roku i  nieco młodsza Herlitz – której początki sięgają roku 1904.

 

Towarzyszycie Waszym Klientom praktycznie od wczesnych lat szkolnych, marka towarzyszy im praktycznie na każdym etapie życia.

 Tak, zgadza się, dzieci są pierwszymi użytkownikami dedykowanych dla nich produktów, później towarzyszymy dorosłym w pracy zawodowej i życiu codziennym. Byliśmy  w latach sześćdziesiątych pierwszą firmą, która wprowadziła produkty papiernicze z kolorowymi wzorami. Dziś oferujemy szeroki wachlarz artykułów biurowych, piśmienniczych i szkolnych − dla osób, które chcą sprawić, by ich życie codzienne stało się piękniejsze i bardziej kolorowe.

 

Jakie wartości są ważne dla Grupy Pelikan?

Jest ich sporo, ale wszystkie nasze działania, decyzje i relacje definiowane są jedną, wspólną wartością i przewodnią zasadą: Pelikan dba o Ciebie. Chcemy tworzyć równe szanse w nauce, rozwoju i edukacji dla każdego, dlatego koncentrujemy się na dostarczaniu jak największej liczbie osób nowoczesnych, bezpiecznych i godnych zaufania produktów szkolnych i biurowych przygotowanych z wiedzą, pasją i troską.

 

 Troską o  Planetę?

Owszem, zwracamy bardzo dużą  uwagę na ekologię. Wiele produktów przechodzi przez niemieckie laboratoria, sprawdzane one są pod katem jakości i trwałości. Oferujemy praktyczne i zrównoważone ekologicznie produkty papiernicze, tekstylne i biurowe pozwalające uczynić codzienność bardziej kolorową ale i przyjazną środowisku. W tym celu będziemy zwiększać procent artykułów wytworzonych z materiałów poddanych recyklingowi. Już teraz przykładowo plecak wykonany jest  w 70% z butelek PET, zeszyt 100% z makulatury; za chwilę wprowadzimy nowy bardzo innowacyjny produkt pochodzący z materiałów z recyklingu z oceanów.

 

Posiadacie  zakład produkcyjny w Polsce ?

Tak, w Baranowie koło Poznania, nasze biura są połączone z zakładem, w którym wytwarzamy wszystkie produkty papiernicze z portfolio Grupy, dajemy zatrudnienie i robimy je z polskich surowców. Czujemy się też odpowiedzialni społecznie, m.in. z pomocą nowej serii produktów wspieramy  Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W Polsce otrzymujemy też liczne nagrody jak choćby ostatnio Złoty Medal Konsumencki Lider Jakości, Konsumencki Lider Jakości – Lider Dekady czy nagroda XVIII edycji konkursu „Świat Przyjazny Dziecku”, zorganizowanego przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.

 

Czego życzyć zatem w kolejnych latach rozwoju?

 Chcemy być nadal pierwszym wyborem dla naszych konsumentów. Chcemy też, aby kolejne pokolenia pokochały nasze produkty tak samo, jak obecne

 

(fot. 1 – Rafał Piskała, Prezesem Zarządu Herlitz Sp z o.o.)

(fot. 2 -Konsumencki Lider Jakości)

Wydania archiwalne