home.pl docenione za transformację cyfrową polskiej gospodarki

Rozmowa z Magdaleną Chudzikiewicz, członkinią zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl

home.pl zdobyło tytuł Konsumenckiego Lidera Jakości 2022 jako firma hostingowa, ale tak naprawdę prowadzi znacznie szerszą działalność.

Tak, dziś home.pl to partner pierwszego wyboru dla MŚP i klientów indywidualnych w szerokim obszarze cyfryzacji biznesu. Pamiętamy jednak od czego zaczynaliśmy 25 lat temu. To sprzedaż domen i hostingu zbudowała firmę i zapewniła pierwsze dziesiątki tysięcy klientów, którym pomimo upływu lat nadal towarzyszymy. Oferujemy rozwiązania do prowadzenia e-sklepów, stron WWW, reklamy internetowej i pracy zdalnej. Przenosimy biznesy klientów do internetu, coraz częściej oferując też usługi cloudowe. Dziś home.pl ma już setki tysięcy zadowolonych klientów.

Jak zmieniały się cyfrowe potrzeby przedsiębiorców?

Kiedyś zazwyczaj ograniczały się do samego pojawienia się w internecie. Następnie wraz z rozwojem e-commerce’u rozwinęła się potrzeba sprzedaży w sieci. Kiełkowała także potrzeba pracy zdalnej, która wybuchła wraz z pandemią. Firmy gwałtownie zaczęły przenosić procesy i pracowników do online’u. Teraz, wraz z agresją Rosji na Ukrainę, jeszcze bardziej wzrosła potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa w sieci dla firm. Świat cyfrowy ciągle transformuje, dlatego home.pl dynamicznie dostosowuje ofertę do potrzeb firm w dzisiejszych realiach.

Czy recesja może tę szybko postępującą transformację zahamować? Jakie wyzwania stoją przed polskimi firmami w najbliższym czasie?

Obniżenie nastrojów konsumenckich, zwiększanie kosztów operacyjnych w wyniku inflacji, wysokie koszty kredytów, problemy z łańcuchami dostaw, niskie poczucie bezpieczeństwa – to tylko niektóre z czynników dotykających MŚP. Malejący popyt i jednocześnie rosnące koszty wymagają zdecydowanych działań. Zmniejszenie popytu można niwelować zwiększaniem zasięgu, tak, aby z większej liczby potencjalnych klientów uzyskać takie same wyniki sprzedażowe, jak w ubiegłych latach. Równolegle konieczne jest poszukiwanie tańszych modeli operacyjnych, które zapewnią podobną efektywność, jak obecne.

Odpowiedzią na powyższe wyzwania jest dla przedsiębiorstw sektora MŚP transformacja modeli biznesowych i przenoszenie ciężaru działań do internetu, który w naturalny sposób umożliwia zwiększenie możliwości docierania do nowych grup klientów oraz umożliwia redukcję kosztów operacyjnych i administracyjnych. Dlatego, pomimo wielowymiarowego kryzysu, nadal obserwujemy rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce i mocno wierzymy, że w 2023 ten wzrost jeszcze przyspieszy.

(fot. 1 – Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl)

Wydania archiwalne