Jeśli przekąski to tylko z SOFIO

Z Maxym Zhynkin, prezesem firmy SOFIO Sp. z o. o. rozmawia Karolina Mendrela

Firma Sofio to importer szerokiej gamy słodyczy i przekąsek, która zawiera produkty z 19 podkategorii – od ciastek francuskich, pralin, czy wafli, po chałwy. W tym roku za poszerzenie swojej oferty o kolejną markę Bublini, Sofio została nagrodzona tytułem Konsumencki Lider Jakości – Debiut Roku 2022.

– Rynek przekąsek oraz słodyczy dynamicznie się rozwija. Czy w związku z tym firma planuje wprowadzanie kolejnych nowości? Jakie nowe słodycze są dostępne na rynku?

– W Sofio zwykle stawiamy na różnorodność zarówno produktów jak i kategorii. Ponieważ jako importer chcemy przedstawiać jak najszerszą ofertę różnych podkategorii produktów.
Wprowadzając produkty do swojej oferty staramy się je weryfikować pod kilku względami – unikatowość, ciekawość i oczywiście potrzeba rynku. Tak naprawdę staramy się poszerzać swoją ofertę co dwa-trzy miesiące o kolejne nowości. Od niedawna mamy w swojej ofercie Popcorn w karmelu od Chomusia DIZZI. Po przerwie powróciła do nas chałwa słonecznikowa. Na okres zimowy wprowadziliśmy ciastka Plastry miodu. Są to jedyne takie ciastka w Polsce z ciasta francuskiego nasączone syropem z dodatkiem miodu. Mamy dużo słodkich perełek ze słonecznej Bułgarii. Także trudno mi teraz wyszczególnić jakiś konkretny produkt, ponieważ zawsze aktywnie poszukujemy i wprowadzamy ciekawostki do naszej oferty.

– Nagroda Konsumencki Lider Jakości – Debiut Roku w ramach danej kategorii przyznana zostaje tylko jednej marce. W kategorii Przekąski, mimo ogromnej konkurencji, to właśnie Bublini została nagrodzona tym tytułem. Jak Państwo odbieracie to wyróżnienie?

– Nie ukrywam, że ja osobiście i cały nasz zespół byliśmy bardzo zaskoczeni tym wyróżnieniem . Ponieważ otrzymać zwycięstwo w konkursie Konsumencki Lider Jakości – Debiut Roku 2022 w tak krótkim czasie (na polskim rynku produkt BUBLINI pojawił się na początku kwietnia 2022) dla nas to wielki zaszczyt. Po pierwsze, kategoria Przekąsek jest dosyć trudna do podbicia. Po drugie, nie mogłem nawet uwierzyć, że tak prosty produkt, z bardzo skromnym budżetem marketingowym potrafi w tak krótkim czasie osiągnąć bardzo wysoki poziom sprzedaży, a głownie podbić serca takiej dużej ilości konsumentów.

Bo tak naprawdę obwarzanki BUBLINI zostały wprowadzone do naszej oferty przez kompletny przypadek, nawet błąd, ale chciałbym nauczyć się popełniać takie „błędy” codziennie! Z mojego 22-rocznego handlowego doświadczenia, jeszcze nie miałem takiego produktu jak nasze Bublini, który miałby podobny szybki sukces sprzedażowy.

Do tej pory codziennie odbieramy po kilka telefonów z pytaniami, gdzie można kupić obwarzanki zarówno od konsumentów jak i od sprzedawców, którzy chcą mieć w swoim sklepie obwarzanki Bublini. Bo „spróbowałam u koleżanki”, „córka kupiła i ja się nie mogę powstrzymać tak dobre są te Bublini, że chce teraz pójść i je kupić”. Mamy też sporo zgłoszeń od hurtowni, które chcą nawiązać współprace dzięki Bublini.
Oprócz tego, że Bublini jest bardzo dobrym produktem, jego sukces byłby niemożliwy bez naszych niesamowitych partnerów handlowych (hurtownie oraz sieci handlowe). W imieniu firmy Sofio chciałbym serdecznie im podziękować za tak owocną pracę.

(fot. 1 – Bublini)

Wydania archiwalne