Oferteo – jak w łatwy sposób zdobywać klientów na rynku usług

Postępująca cyfryzacja stała się szansą na dotarcie do nowych klientów w internecie, dla przedsiębiorstw z wielu branż. Zmiany widoczne są również w sposobach poszukiwania i kontaktu z fachowcami ze strony potencjalnych klientów. Największym serwisem w Polsce, który odpowiada na te potrzeby i zarazem łączy obie strony transakcji, jest Oferteo.pl. Firma powstała w 2008 roku i od tego czasu dostarcza intuicyjne i uniwersalne rozwiązania swoim użytkownikom, dzięki czemu stała się wiodącą marką e-commerce zajmującą się pośrednictwem w sprzedaży usług.

Oferteo.pl to platforma dla szerokiego spektrum usług, działająca w modelu na żądanie (reverse marketplace). Tym, co wyróżnia ją na tle konkurencji, jest sposób kompleksowego dopasowania ofert do potrzeb zleceniodawców i możliwości zleceniobiorców. Poszukujący usług w ramach jednego złożonego zapytania otrzymuje propozycje ich realizacji od kilku wykonawców i dzięki temu mogą wybrać najlepszą dla siebie ofertę. Złożenie zapytania jest proste i intuicyjne, a przede wszystkim całkowicie bezpłatne.

Rynek usług w ponad 900 kategoriach

Oferteo.pl posiada budowaną od 2008 roku bazę ponad 550 tysięcy zarejestrowanych firm z szerokiego spektrum branż podzielonych na ponad 900 szczegółowych kategorii usług i produktów. Oznacza to, że bez względu na to, jakiego rodzaju wykonawcy czy klienci są poszukiwani, Oferteo na pewno ma do nich kontakt.

Najczęściej wybieranym przez zlecających i zarazem najbardziej rozbudowanym segmentem są usługi dla domu, w ramach których klienci mogą zamówić m.in.: prace remontowe, montaż instalacji fotowoltaicznych, wykonanie mebli na wymiar, a nawet budowę domu.

Kolejnymi kategoriami według popularności są porady prawne i finansowe oraz usługi dla firm, a wśród nich: księgowość, konstruowanie i moderacja stron internetowych czy sprzątanie biura.
Oferteo do tej pory pośredniczyło w ponad 13 milionach kontaktów nawiązanych między zleceniobiorcami i zleceniodawcami. Miesięcznie składanych jest średnio 200 tysięcy nowych zapytań ofertowych.

Korzyści dla wykonawców i zleceniodawców

Gdy poszukiwani są fachowcy potrzebni na już, Oferteo pomoże szybko uratować sytuację. Znalezienie wykonawcy, np. do sprawnej naprawy nagłej usterki może trwać dosłownie kilka chwil. Rozwiązania wprowadzane na portalu mają na celu ciągłe podnoszenie poziomu zadowolenia użytkowników. Źródłem satysfakcji dla zlecających może być między innymi wolność wyboru co do sposobu poszukiwania wykonawcy usług, szybkość jego znalezienia, wygodna forma komunikacji z fachowcami, możliwość porównania ofert od wielu z nich czy też wartościowe treści poradnikowe.

Zleceniobiorcy współpracujący z Oferteo zyskują natomiast dostęp do największej na rynku bazy zweryfikowanych zleceń. Dzięki temu, już od pierwszych dni prowadzenia działalności mogą w prosty sposób zdobywać klientów. Wystarczy stworzyć profil firmy na portalu, a zapytania od potencjalnych klientów zaczną po chwili same napływać. Oszczędza to przedsiębiorcom wiele cennego czasu, który bez współpracy z Oferteo musieliby poświęcić na samodzielne poszukiwanie zleceń. Oferteo to rozwiązanie dla tych, którzy chcą skupić się na realizacji zamówień, a jednocześnie zależy im na rozszerzaniu działalności.

Formularze zgłoszeniowe, które wypełniają zlecający, są szczegółowo opisane, aby jak najlepiej dopasować dane zapytanie do odpowiedniego wykonawcy. Ostatecznie to sam fachowiec zadecyduje, których zleceń ma zamiar się podjąć. Oferteo jest dla niego asystentem, którego najważniejszym zadaniem jest pomoc w znalezieniu nowych klientów przy jednoczesnym dbaniu o komfort obu stron transakcji.

Serwis Oferteo.pl może więc stanowić ogromne wsparcie dla firm, przyczyniając się do osiągnięcia sukcesu w ich branży. Dodatkowo działania marketingowe portalu nakierowane są na dotarcie do osób, które w danym momencie poszukują lokalnych wykonawców i dostawców. Przekłada się to na pozycjonowanie podstron serwisu w wyszukiwarce Google – tym samym dając zleceniobiorcom szansę na zwiększenie widoczności wizytówki w internecie, co wpływa na liczbę i jakość otrzymywanych zapytań ofertowych.

– Oferteo daje dostęp do klienta, który ma już zdefiniowaną potrzebę. Wiedząc o niej, możemy się z nim sprawnie skontaktować, […] ułatwia to bardzo komunikację, kiedy to klient od razu jest zainteresowany naszymi usługami. Wiemy czego taki zlecający oczekuje i wiemy z kim konkurujemy, gdyż możemy sprawdzić kto jest najczęściej wybieranym wykonawcą, jak wygląda ich oferta itp. Co więcej, z Oferteo mamy klientów, z którymi współpracujemy najdłużej – mówi Mariusz Suplicki, właściciel firmy Pogotowie biznesowo-marketingowe, wieloletni użytkownik Oferteo.pl oraz gość jednego z podcastów Oferteo, dostępnych m.in. na platformie YouTube.com

System oceniania i internetowa wizytówka

Jedną z kluczowych funkcji serwisu jest system wystawiania ocen i wyrażania opinii przez klientów po realizacji zlecenia. Klienci mogą ocenić daną firmę oraz przebieg współpracy w ramach 5-stopniowej skali. Do dyspozycji mają również sekcję komentarzy rozbudowaną o możliwość dodawania własnych zdjęć przedstawiających np. efekt zrealizowanego zlecenia, które pojawiają się następnie na internetowej wizytówce wykonawcy.

Dla wykonawców takie rozwiązanie daje możliwość łatwego zaprezentowania się w sieci, na portalu, który budzi zaufanie internautów – potencjalnych klientów. Dana firma może w łatwy sposób udostępnić światu np.: zakres oferowanych usług, cennik lub inne istotne szczegóły dotyczące prowadzonej działalności.

Najlepsi fachowcy na Oferteo

Oferteo.pl co roku organizuje plebiscyt „Najlepsi Oferteo”, w ramach którego wybierani są wykonawcy cechujący się wysoką jakością i rzetelnością realizowanych zleceń, co potwierdzają pozytywne opinie na ich profilach. Tytuł daje wyróżnionym firmom wymierną korzyść: są pozycjonowane wyżej na liście wykonawców.

Nagrodzeni usługodawcy otrzymują też emblemat potwierdzający otrzymanie tytułu „Najlepsi”. Mogą go wykorzystywać do samodzielnej promocji, np. w swoich profilach w mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Od tego roku dostępne są również emblematy-naklejki, które mogą być umieszczane na samochodach, czy w biurach i lokalach usługowo-handlowych nagrodzonych firm.

Miano laureata konkursu to także korzyści reklamowe – firmy otrzymują również miejsce w zestawieniu „Najlepszych”, które promowane jest w wyszukiwarce Google, w ramach działań SEO prowadzonych przez Oferteo.

Jak przebiega proces wyboru wykonawcy?

Osoby poszukujące wykonawców na początek wypełniają krótką ankietę na temat pożądanej usługi. Następnie Oferteo dopasowuje do niej propozycje najlepszych dostępnych fachowców w branży, którzy działają w danej okolicy.

Skomunikowanie ze sobą obu stron może przebiegać na dwa sposoby. Zlecający dostaje od razu możliwość skontaktowania się z polecanym przez Oferteo wykonawcą. Może też poczekać na wiadomość ze strony firmy zainteresowanej danym zleceniem. Dane kontaktowe zleceniodawcy mogą być bowiem przekazywane fachowcom, którzy wykupili pakiet punktów i są zainteresowani odkrywaniem konkretnych zleceń. Szczegóły zlecenia, warunki umowy i kwestie ceny mogą być następnie ustalane indywidualnie za pośrednictwem wygodnego w użytku chatu, maila lub telefonicznie.

Dodatkowe działania serwisu

Oferteo angażuje się również w kampanie o charakterze społecznym. W obliczu wojny w Ukrainie zespół portalu podjął działania mające na celu pomoc naszym sąsiadom zza wschodniej granicy. Uruchomiony został serwis praca.oferteo.pl skierowany do mieszkańców Ukrainy przyjeżdżających do Polski w poszukiwaniu zatrudnienia. Portal jest darmowy dla obu stron: pracodawców i pracowników. Dla ich wygody dodano funkcje automatycznego tłumaczenia ogłoszenia i wiadomości oraz przygotowano dwujęzyczne wzory umów i innych dokumentów.

Serwis Oferteo.pl przyczynia się również do rozpowszechniania wiedzy na temat prawidłowego funkcjonowania rynku usług, ze szczególnym wskazaniem na sektor budowlany. Co roku realizowane jest badanie ankietowe, na podstawie którego powstaje „Raport o budowie domów w Polsce”. Zebrane dane udostępniane są następnie mediom, a dotyczą one m.in. wyboru ekipy budowlanej, czasu oczekiwania na podjęcie przez nią pracy, przebiegu procesu budowy, czy też lokalizacji i parametrów technicznych domów.

(fot. 1 – Oferteo)

Wydania archiwalne