Stawiamy na dobre relacje

Z IWONĄ NOWAK-BIAŁORUCKĄ, Dyrektor Biura Zasobów Ludzkich w InterRisk TU S.A., rozmawia Katarzyna Stefanik

 

Firma InterRisk została wyróżniona tytułem Odpowiedzialny Pracodawca-Lider HR 2023. Jak skomentuje Pani ten sukces?

– Bardzo ucieszyło nas to wyróżnienie. Tak naprawdę to pracownicy decydują o sukcesie firmy. Doceniamy to i dokładamy starań, aby stale wspierać ich w rozwoju i podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Ważnym elementem w InterRisk są szkolenia i motywowanie pracowników do samorozwoju. Dbamy o zaangażowanie, pozytywną atmosferę i poczucie wspólnoty między pracownikami. Pomagamy naszej załodze rozwijać różne zainteresowania – mamy grupę biegową i kółko szachowe. Dwukrotnie zorganizowaliśmy Szachowe Mistrzostwa Polski branży finansowej, we współpracy z Polskim Związkiem Szachowym i możemy pochwalić się medalami w rywalizacji drużynowej.

Warto także wspomnieć, że pracownicy zgłaszają swoje pomysły na społeczne działania firmy, które potem wspólnie realizujemy. Przykładem może być współpraca z fundacją #Ultrakrew, gdzie m.in. wspieramy krwiodawstwo poprzez aktywność fizyczną pracowników. InterRisk zakupił już dwa samochody wraz z wyposażeniem do przewozu krwi, a wspólnie z Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” organizujemy Bieg Charytatywny, zbierając pieniądze na cele społeczne. Pracownicy licznie angażują się także w coroczną i cykliczną akcję Social Active Day, polegającą na oczyszczaniu brzegów akwenów wodnych w całej Polsce.

 

– Jaki jest Państwa przepis na tworzenie przyjaznego i atrakcyjnego miejsca pracy w tak trudnym czasie?

– Uznaliśmy, że najlepszą odpowiedzią na nowe wyzwania jest wspieranie pracowników.
Podczas pandemii przygotowaliśmy krótkie poradniki i organizowaliśmy webinary na temat pracy i życia w nowej rzeczywistości. Zaproszeni eksperci radzili m.in. jak dbać o balans psychiczny w natłoku informacji. To, co można było zrobić, to zamienić stres w chęć pomocy osobom, których dotknęła pandemia i wojna. Nasi pracownicy, jak większość Polaków, od pierwszego dnia wojny spontanicznie zaangażowali się w pomoc dla Ukrainy i uchodźców. I byli w tych działaniach niesamowici! Firma pomogła koordynować część tych aktywności i udzielała uchodźcom pomocy mieszkaniowej i finansowej.

 

– Państwa profil działalności wymaga wielu szkoleń w obszarze HR, w jaki sposób je Państwo realizujecie?

– W InterRisk cyklicznie organizujemy szkolenia podnoszące kompetencje związane z wykonywaną pracą i sprawowaną funkcją. Oprócz tradycyjnych warsztatów, pracownikom proponowaliśmy webinary, dzięki czemu w szkoleniach mogło wziąć udział dużo więcej osób. Sporo uwagi poświęcamy szkoleniom rozwijającym tzw. umiejętności „miękkie”, np. dotyczące komunikacji w zespole, feedbacku, rozwiązywania konfliktów, podejścia do obsługi klientów.

 

Firma InterRisk jest obecna na rynku od 1993 roku. W jaki sposób przez te lata kształtowała się Państwa polityka personalna, czy musiała się zmieniać?

– Oczywiście. Chcemy sprostać oczekiwaniom obecnych jak i przyszłych pracowników, więc musimy się zmieniać. Uważnie obserwujemy i uwzględniamy najnowsze trendy rynkowe. Kiedyś stawiano głównie na kompetencje twarde pracowników. I choć nieodłącznym elementem rozwoju są szkolenia produktowe czy narzędziowe, to wzmacniamy także kompetencje miękkie. Przychodzący do firmy młodzi ludzie, z jednej strony wnoszą ciekawe rozwiązania i pomysły, a z drugiej – inne wyobrażenie o pracy, które nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem. Dlatego dokładamy starań, aby wszystkich naszych pracowników wspierać, by różnorodność zespołu przekuć w siłę, organizując tematyczne webinary. Dzięki temu pomagamy tworzyć zgrane i pełne pomysłów zespoły.

(fot. 1 – IWONA NOWAK-BIAŁORUCKA, Dyrektor Biura Zasobów Ludzkich w InterRisk TU S.A.)

Wydania archiwalne