Synology

Z Przemysławem Biel, Sales Channel Manager w Synology, rozmawia Sylwia Markowska-Kępka

 

– Po raz kolejny konsumenci wskazali markę Synology jako lidera w kategorii “Dyski sieciowe” w programie Konsumencki Lider Jakości. To z pewnością zadowolenie z Państwa produktów ale i spore zaufanie dla marki – jak Państwo odbierają te wyróżnienie?

– Ogromnie się cieszymy i dziękujemy konsumentom za zaufanie. Po raz kolejny jesteśmy wyróżnieni pierwszym miejscem! To dla nas oczywiście wielki zaszczyt, ale także zobowiązanie do utrzymania jakości i zadowolenia klientów w nadchodzących latach. Staramy się słuchać naszych odbiorców i na podstawie ich sugestii ulepszać nasze produkty i usługi. Budujemy od dłuższego czasu kompletny ekosystem naszych produktów, pozwalający oferować nam całościowe rozwiązania, wraz z dodatkowymi usługami oraz serwisem.

 

– Co chwila w Państwa asortymencie pojawiają się nowe produkty. Jako lider branży staracie się Państwo wychodzić na przeciw oczekiwaniom klientów, czym nas Państwo jeszcze zaskoczą?

– Nasz rozwój opiera się na wzroście organicznym – co za tym idzie, rośniemy nie tylko dodając kolejne modele serwerów NAS, ale także nowe linie produktowe, które uzupełniają naszą ofertę. Na pewno pojawi się jeszcze kilka rozwiązań, których do tej porty nie oferowaliśmy, tak jak to miało miejsce ostatnio z kamerami IP od Synology. Niestety, na więcej szczegółów klienci będą musieli cierpliwie poczekać, gdyż nie chcemy zdradzać konkurencji naszych planów.

 

– Rozwój marki, podążanie za trendami technologicznymi to z pewnością spory wysiłek. Co sprawia, że mają Państwo przewagę nad konkurencją?

– Naszą strategią przewodnią jest dostarczanie rozwiązań kompletnych, bezpiecznych oraz niezawodnych. W dodatku – bardzo efektywnych kosztowo i prostych w obsłudze. Wiąże się to czasem z pewnymi ograniczeniami, na przykład w funkcjonalności czy kompatybilności z rozwiązaniami innych producentów. Mimo wszystko uważamy, że w dłuższej perspektywie daje to dużo lepsze efekty. Klienci doceniają niezawodność naszych rozwiązań oraz ufają, że przechowywane dane na naszych serwerach czy w naszych usługach są bezpieczne. Nie zamykamy się oczywiście na informacje zwrotne od naszych klientów, czego przykładem są nowe wersje naszych systemów np: DSM 7.2, który jest obecnie w fazie otwartej bety. Wprowadzamy w nim jeszcze więcej zabezpieczeń dotyczących danych oraz całego systemu NAS. Wiele funkcji powstało właśnie na podstawie sugestii naszych użytkowników.

Przez ostanie lata budowaliśmy stabilny kanał dystrybucyjny w Polsce z wartością dodaną. Dzięki współpracy z naszymi partnerami, możemy oferować dodatkowe gwarancje typu OnSite / NBD, ale także bezpłatną usługę szybkiej naprawy na wybrane modele serwerów. Zapewne niewielu konsumentów wie, że aby zapewnić lepszą obsługę serwisową, uruchomiliśmy nasz magazyn w Essen i teraz wszystkie zgłoszenia gwarancyjne z Polski finalnie lądują w tym magazynie. Nasi oficjalni dystrybutorzy, mają lokalne magazyny części zamiennych lub całych serwerów na wymianę, co też w wielu przypadkach usprawnia cały proces.

 

– Ostatnie lata i wydarzenia sporo zmieniły w naszym podejściu do przechowywania danych. Czy mają Państwo jakieś wskazówki dla zwykłych konsumentów ale i przedsiębiorstw jak uchronić się przed atakami i wyciekiem danych?

– Przede wszystkim, warto dbać o kopie zapasowe. Nie ważne jak bardzo byśmy się chronili, zawsze najsłabszym ogniwem zabezpieczeń jest człowiek. Rozwiązaniem tego problemu jest oczywiście edukacja oraz kopia zapasowa, która w przypadku awarii lub katastrofy związanej z szyfrowaniem czy utratą danych, pozwoli te cenne dane przywrócić. Od dłuższego czasu staramy się nauczać naszych obiorców zasadę kopii zapasowych 3-2-1, która jest obecna na każdym naszym szkoleniu czy prezentacji. Trzy kopie zapasowe, na dwóch różnych nośnikach i jedna kopia fizycznie poza siedzibą naszej firmy bądź gospodarstwa domowego – np: w chmurze Synology C2 czy po prostu u kolegi. Mając taki przemyślany plan zabezpieczeń, możemy w większości przypadków spać spokojnie i nie martwić się o utratę swoich danych. Jeśli ciągłość pracy jest dla konsumenta czy klienta biznesowego bardzo istotna, nasze rozwiązania już od takich 2 dyskowych serwerów z serii Plus, pozwalają zbudować klaster wysokiej dostępności, co niweluje przestoje i pozwala na spokojną pracę, przy nie dużych kosztach inwestycji.

(fot.1 – Synology – Przemysław Biel, Sales Channel Manager w Synology)

(fot.2 – Synology)

(fot.3 – Synology)

Wydania archiwalne