ING Lease (Polska) napędza biznes

Branża leasingowa stanowi ważny filar polskiej gospodarki. Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu sektory, które korzystają z leasingu generują prawie 50% naszego PKB, a blisko 30% nakładów inwestycyjnych sfinansowano w 2022 roku poprzez leasing.

W 2023 roku branża leasingowa po raz pierwszy przekroczyła poziom 100 mld zł inwestycji sfinansowanych w jednym roku. Z kolei łączna wartość aktywów, które są w użytkowaniu klientów firm leasingowych przekroczyła barierę 200 mld zł.

Warto też dodać, że głównym odbiorcą usług leasingowych jest sektor MŚP, który to odpowiada za 47% polskiego PKB.

– Te dane pokazują jak ważny jest leasing zarówno dla rozwoju gospodarki, jak i dla wzrostu firm. Najpopularniejszym przedmiotem branym w leasing są pojazdy lekkie, które stanowią 49% leasingowanych aktywów. Gdy do tego dodamy pojazdy ciężarowe, okazuje się, że ruchomości te odpowiadają za ponad 70% rynku leasingu. Także w naszym portfelu pojazdy mają dominujące znaczenie. Ten trend utrzymuje się od lat. Zauważamy ważne zmiany w potrzebach klientów, nie tylko pod względem aktywów jakich szukają, ale także to, jak chcą być obsługiwani. Coraz częściej oczekują finalizowania transakcji online, bez konieczności odwiedzania oddziału. My na te potrzeby odpowiadamy – wskazuje Adam Sar, prezes zarządu ING Lease (Polska).

 

W pełni online

Dlatego dla ING Lease (Polska) ważna jest cyfryzacja. Zmieniają się zachowania klientów, którzy oczekują prostych rozwiązań: minimum formalności, dostępności 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca. ING Lease (Polska) ma takie rozwiązania i cały czas pracuje nad kolejnymi. Za pomocą ING LeaseNow można wziąć w leasing maszyny i urządzenia w pełni online.

– LeaseNow to platforma, która łączy dostawcę maszyn z odbiorcą. Nie każdy przedsiębiorca jest zainteresowany kupnem za gotówkę, bowiem wiąże się to z dużymi jednorazowymi nakładami inwestycyjnymi. Dlatego też wielu z nich wybiera leasing. I tak, przedsiębiorca na stronie sklepu znajdzie przekierowanie do naszej platformy. Od tego momentu do wzięcia przedmiotu w leasing dzieli go tylko kilka prostych kroków. Wystarczy, że wypełni formularz online, w którym do określonej kwoty nie potrzebuje nawet przedstawiać dokumentów finansowych. Opłatę wstępną zapłaci przez szybkie płatności w aplikacji imoje. Ostatnim krokiem jest podpisanie umowy online. To, co kiedyś wiązało się z długim procesem, dziś zajmuje kilkanaście minut
– wyjaśnia Marcin Sobczak, wiceprezes zarządu ING Lease (Polska).

 

Bezpieczne transakcje online i w chmurze

Bezpieczeństwo transakcji online ma w ING Lease (Polska) najwyższy priorytet. Dotyczy to wszystkich kanałów, przez które można zawrzeć umowę, czyli tych online i poprzez aplikację. W tej kwestii spółka wykorzystuje efekt synergii z bankiem dzięki czemu wykorzystywane jest wspólnie zdobyte doświadczenie i wiedza. Wnioski leasingowe są integralną częścią aplikacji bankowości elektronicznej ING. Ta współpraca pozwala wypracować najlepsze standardy bezpieczeństwa.

– Jednocześnie przenosimy nasze aplikacje do chmury. Praca w chmurze to spełniająca się rzeczywistość wielu instytucji finansowych. Oczekiwania naszych klientów dynamicznie rosną. Chcą oni szybkich, elastycznych, nowoczesnych i niezawodnych produktów. Dla nas oznacza to potrzebę nieustającego i sprawnego wzbogacania oferty oraz konieczność dostarczania zawsze dostępnych i bezpiecznych usług. Rosną też nasze potrzeby w zakresie m.in.: automatyzacji procesów biznesowych, zwinnego modelu zarządzania, możliwości przetwarzania oraz analizy dużych wolumenów danych. Aby móc dostosować się do tych realiów, potrzebujemy nowoczesnego środowiska technologicznego, które pozwoli elastycznie i błyskawicznie dopasować się do wspomnianych trendów. Rozumiemy to i dlatego dostosowujemy nasze aplikacje do rozwiązań chmurowych i przenosimy je do bezpiecznej przestrzeni w chmurze – mówi Adam Sar.

 

ING Lease (Polska) wyznacza kierunek zmian

ING Lease (Polska) chce pomagać klientom, być zawsze o krok do przodu i inspirować klientów do zmian. W to podejście wpisuje się obecnie szereg działań związanych z ESG. Spółka chce być partnerem dla swoich klientów i wspierać ich transformację wiedzą, rozwiązaniami i produktami. Zaczyna od siebie. Decyzje dotyczące transformacji wymagają wiedzy. Dlatego ING Lease (Polska) wzmacnia kulturę ESG poprzez budowę świadomości i zaangażowania swoich pracowników.

– Naszymi doświadczeniami dzielimy się z klientami. Podejmujemy działania nakierowane na obniżenie negatywnego wpływu naszej gospodarki własnej na środowisko. Jednocześnie dostosowujemy systemy, procesy i regulacje wewnętrzne w celu wywiązania się z wymogów związanych z raportowaniem informacji dotyczących ESG. Jednak najważniejszym zadaniem jest wsparcie transformacji środowiskowej naszych klientów. Zaczęliśmy od oferty leasingu samochodów elektrycznych. Dodatkowo ich atrakcyjność podnosi możliwość skorzystania z dofinansowania z programu „Mój Elektryk”. Wspieramy także budowy farm fotowoltaicznych. To wszystko po to, aby dać pozytywny sygnał i przykład kierunku, w którym idziemy – dodaje Marcin Sobczak.

 

(fot. 1 – Adam Sar, prezes zarządu ING Lease (Polska))

(fot. 2 – Marcin Sobczak, wiceprezes zarządu ING Lease (Polska))

Wydania archiwalne