Lider jakości branży pożyczkowej

Z Krzysztofem Kowalskim, Managing Director Creamfinance Poland, rozmawia Karolina Mendrela.

Krzysztof Kowalski, Managing Director Creamfinance Poland: To wyróżnienie to docenienie pracy ponad 130 osobowego zespołu, bo tyle liczy w tej chwili polskie biuro Creamfinance. Tym cenniejsze, że przyznane przez samych klientów, z myślą, o których przychodzimy rano do pracy. Z jednej strony jest więc dla nas potwierdzeniem, że ciężka praca i konsekwencja w działaniu przynoszą efekty – nasze marki – LendOn.pl i Extraportfel.pl nie tylko stają się coraz bardziej rozpoznawalne, ale także budzą wśród klientów pozytywne skojarzenia. Z drugiej – znakomita motywacja, aby dalej udoskonalać nasze procesy, user experience i obsługę klienta. To także potwierdzenie tego, co widzimy w liczbach – zaufania. Coraz więcej osób, które zdecydowały się raz zaciągnąć u nas pożyczkę, wraca do nas ponownie.

Konsumenci nagrodzili Państwa w kategorii Pożyczki przez internet. Co Państwo robią, aby wśród ogromnej konkurencji wyróżniać się na rynku?
Pół żartem, pół serio odpowiedziałbym, że robimy swoje, najlepiej jak potrafimy. Rzeczywiście na rynku pożyczek online konkurencja jest spora. Trudno wyróżnić się produktem – większość firm oferuje pierwszą pożyczkę za 0 zł, wszyscy gwarantują szybką możliwość otrzymania gotówki, a proces wnioskowania o pożyczkę reklamują jako prosty. Tego też oczekują klienci i to im dostarczamy. Nie zapominamy jednak o nich w chwili, gdy wypłacimy pieniądze i nie przypominamy sobie dopiero w momencie, gdy przychodzi do spłaty zobowiązania. Jeden z naszych klientów powiedział, że dla niego szalenie ważna jest obsługa, która go zna i zna jego historię, wie kim jest i że można mu zaufać. Staramy się więc dobrze poznać naszych pożyczkobiorców, aby odpowiadać na ich potrzeby. Potrzebują naszej pomocy w weekendy? Nie ma problemu – zatrudniliśmy dodatkowe osoby i nasze biuro obsługi klienta pracuje także w soboty i niedziele. Woleliby wziąć kredyt w banku ze względu na jego niższe koszty, ale bank odrzucił ich wniosek? Pracujemy nad produktem ratalnym, który będzie szybszy i bardziej dostępny niż w banku, a przy tym będzie oferował atrakcyjne RSSO i niską ratę. Wsłuchujemy się więc w potrzeby naszych klientów i nieustannie się rozwijamy, testujemy, zmieniamy.

Pożyczki, które oferujecie cechują się tym, że są łatwo dostępne, a wniosek kredytowy można złożyć o każdej porze dnia oraz w dowolnym miejscu. Jak to działa i w jaki sposób poszczególne wnioski są oceniane?
Nasze pożyczki oferujemy w 100% online, co oznacza, że cały proces składania wniosku, weryfikacji tożsamości oceny zdolności kredytowej i wypłata pieniędzy odbywa się przez Internet. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, nowoczesnych aplikacji, złożonych algorytmów i modeli scoringowych oraz automatycznej weryfikacji dostępnych baz, takich jak BIK. Choć brzmi to skomplikowanie, cały proces z punktu widzenia klienta jest bardzo prosty – wypełnia on formularz na naszej stronie internetowej i potwierdza złożony wniosek poprzez swój rachunek bankowy za pomocą bezpiecznej aplikacji Instantor. Dzięki temu nie musi nam dostarczać informacji o zatrudnieniu czy wyciągu z konta, o który bardzo często proszą tradycyjne banki. To sprawia, że proces jest szybki, a my jesteśmy w stanie przelać pieniądze na konto klienta już nawet w 15 minut.

Wiele firm z Państwa branży ma przygotowaną bardzo bogatą ofertę dla nowych klientów. Czy Wasi stali pożyczkobiorcy mogą liczyć na równie ciekawe propozycje?
Nie jest tajemnicą, że nasi stali klienci mogą liczyć na rabaty nawet do 50%. Mówimy o tym głośno w reklamie telewizyjnej nie bez powodu. Podczas kiedy nasza konkurencja skupia się głównie na pozyskiwaniu nowych klientów, nam zależy na tym, aby powróciły do nas osoby, które już raz nam zaufały, dlatego staramy się budować ich pozytywne doświadczenia z naszymi markami od samego początku. Z jednej więc strony szczególnie dbamy o obsługę klienta, a z drugiej wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom związanymi z niskimi kosztami pożyczania. Z jednego z naszych badań zapamiętałem panią, która powiedziała, że nasza promocyjna oferta była dla niej zrządzeniem losu, bo akurat myślała, że fajnie byłoby pojechać na wakacje. Ta wypowiedź doskonale pokazuje, że to co sprzedajemy to coś więcej niż tylko pieniądze, to możliwość spełniania pragnień. I że to co dla naszych klientów jest „zrządzeniem losu”, dla nas jest realizacją strategii bycia blisko ich potrzeb.

 

(fot. 1 – Krzysztof Kowalski, Managing Director Creamfinance Poland)

(fot. 2 – Zespół Creamfinance)

Wydania archiwalne