Szczęście w pracy buduje

DFM z siedzibą w Dobrym Mieście to oparty wyłącznie na polskim kapitale, profesjonalny i dynamicznie rozwijający się producent mebli tapicerowanych. Właścicielem i Prezesem Zarządu Spółki jest Roman Dariusz Kołakowski. Świetna organizacja pracy i mocne zaangażowanie w budowanie pozytywnych relacji w firmie zaowocowało przyznaniem jej tytułu Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2019.

Produkcja mebli DFM realizowana jest w zakładach w Dobrym Mieście, Olsztynie i Reszlu. Nieustannie poszerzany asortyment sprawia, że oferta firmy znajduje zainteresowanie na wymagających rynkach Beneluxu, Skandynawii, Niemiec, Szwajcarii, Austrii oraz USA. Duże inwestycje w rozbudowę i modernizację zakładów w Reszlu i Olsztynie sprawiają, że Spółka, w rozumieniu ściśle produkcyjnym, jest samodzielna i samowystarczalna.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu DFM tworzy meble idealnie dopasowane do zmieniających się trendów i oczekiwań najbardziej wybrednych klientów, a wszystkie materiały wykorzystywane w produkcji pochodzą tylko od renomowanych dostawców. Szeroka paleta sprowadzanych tkanin i skór pozwala na stworzenie produktu, który jest prawdziwą perełką oferty. Kluczem do efektywnego działania przedsiębiorstwa jest indywidualnie zaprojektowany i zintegrowany system informatyczny. Dzięki niemu komunikacja między działami jest prostsza i łatwiej jest sterować całym procesem produkcyjnym.

Wysoka fachowość załogi to jeden z istotnych czynników sukcesu firmy. Branża meblarska jest przede wszystkim oparta na wiedzy, doświadczeniu i innowacyjności. DFM skupia wokół siebie pracowników ambitnych, o najwyższych kompetencjach i ponadprzeciętnym zaangażowaniu. Wpływ na to ma wiele czynników. Jednym z nich są atrakcyjne systemy wynagradzania i motywowania, oparte na założeniach normatywnych uzależnionych od wyników pracy. Osoby zatrudnione i ich rodziny mają też możliwość udziału w bogatym pakiecie socjalnym, a wśród propozycji mogą znaleźć: świadczenia pieniężne z okazji świąt, paczki upominkowe oraz fantastyczną zabawę mikołajkową dla dzieci, dofinansowanie do wypoczynku, dopłaty do aktywności kulturalnej i sportowej, nisko oprocentowane pożyczki na remont czy zakup domu/mieszkania oraz wsparcie finansowe dla pracowników, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. Firma przywiązuje wielką wagę do profilaktyki zdrowotnej, dlatego zapewnia zatrudnionym i ich rodzinom atrakcyjny pakiet medyczny gwarantujący możliwość badań i podjęcia ewentualnego leczenia bez oczekiwania w wielomiesięcznych kolejkach.

Bycie dobrym i odpowiedzialnym pracodawcą jest częścią kultury organizacyjnej DFM. Jednym z podstawowych celów jest to, by osoby zatrudnione miały poczucie, że są darzone zaufaniem i uznaniem. Ideą Spółki jest, aby pracownicy znaleźli przepis na swój zawodowy sukces, czerpiąc z niego radość, bo szczęście w pracy buduje, a zadowoleni ludzie są bardziej elastyczni, pomysłowi, pracują bardziej produktywnie, generują mniejszą rotację, są lepszymi przywódcami oraz są bardziej odporni na stres. Służy temu także dbałość o czas wolny i zapewnienie równowagi między życiem zawodowym a osobistym. Wśród pracowników znajdują się osoby o najróżnorodniejszych zainteresowaniach i pasjach, w realizacji których firma pomaga na różnorakie sposoby. Niesamowitym wydarzeniem było choćby zaproszenie Giby – legendy siatkówki – do wspólnego meczu z pracownikami, a następnie wysłuchanie jego wykładu na temat elementów wspólnych między strategią na boisku i zarządzaniem firmą.

(fot. 1 – DFM)

Wydania archiwalne