DHL Parcel – konsumencki lider jakości w kategorii usług kurierskich komentuje: rynek e-commerce rozwija się w rewolucyjnym tempie

DHL Parcel – konsumencki lider jakości w kategorii usług kurierskich komentuje: rynek e-commerce rozwija się w rewolucyjnym tempie

DHL Parcel otrzymał złote godło w kategorii „firmy kurierskie” w programie Konsumencki Lider Jakości. W raporcie, który opiera się na wynikach badania, wskazano, że firma kojarzona jest m.in. z dobrą ofertą, szybką dostawą, czy miłą obsługą. Każda z tych przewag ma istotne znaczenie na rynku usług kurierskich, który w Polsce rok do roku rośnie w dwucyfrowym tempie. Jest to najszybsze tempo wzrostu w całej UE. W zeszłym roku zanotował wzrost rzędu 19,7%. Ma to związek z dynamicznym rozwojem branży e-commerce. Prognozy na najbliższe lata są jeszcze bardziej optymistyczne, według szacunków na 2021 rok liczba przesyłek w Polsce może osiągnąć przeszło 850 mln rocznie. Zgodnie z analizami DHL Parcel paczki e-commerce stanowią około 55% wszystkich obsługiwanych.

Specyfika polskiego rynku kurierskiego sprawia, że klient zawsze jest w centrum uwagi. To jeden z niewielu przykładów funkcjonowania tego biznesu w skali świata, który charakteryzuje się tak niezwykle silną konkurencją. Jednoczenie nasz rynek rośnie nawet kilkukrotnie szybciej niż inne na arenie europejskiej, co stwarza szanse powiększania biznesu. Efekt? Bardzo dynamiczny rozwój dostępnych usług i stały impuls to tworzenia przewag konkurencyjnych. – Złote godło w kategorii „firmy kurierskie” w programie Konsumencki Lider Jakości 2020 to szczególne wyróżnienie w portfolio nagród DHL Parcel. O wynikach badania w 100% decydują klienci, a to właśnie ich głos jest dla nas kluczowy. Zaufanie odbiorców naszych usług jest nie tylko powodem do dumy, ale także inspiracją do ciągłego rozwijania i udoskonalania oferty. Niezwykle cieszy nas fakt, że według raportu, opracowanego na podstawie badania, jesteśmy kojarzeni przez klientów z wartościami, które są dla nas  szczególnie ważne: dobrą ofertą, szybką dostawą, zaufaniem, zadowoleniem, czy miłą obsługą. Wyróżnienie Konsumencki Lider Jakości, jakim zostaliśmy uhonorowani, to dodatkowy impuls i wyzwanie, by w jeszcze większym stopniu odpowiadać na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku, a nawet je wyprzedzać – podkreśla Agnieszka Świerszcz – Prezes Zarządu DHL Parcel. Z pewnością wśród istotnych przewag DHL Parcel kluczowe są: koncentracja na stosowaniu innowacyjnych rozwiązań, elastyczność w dostosowaniu procesów do oczekiwań klienta i doskonałe przygotowanie do obsługi dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. – Jako ekspert w dostawach zakupów internetowych oferujemy szereg narzędzi, dzięki którym są one wygodne, bezpieczne oraz dostarczone na czas i we wskazane przez klienta miejsce. To bardzo ważne elementy zarówno z perspektywy właściciela sklepu online, jak i finalnego odbiorcy przesyłki – wyjaśnia Agnieszka Świerszcz. W obecnej sytuacji, związanej z pandemią, niewątpliwie jednym z kluczowych kierunków, w którym podążają zmiany w świecie biznesu, będzie dalszy wzrost sektora sprzedaży internetowej. Rozwój rynku e-commerce to efekt rewolucji cyfrowej i powszechnej digitalizacji. Coraz więcej sfer życia, również zakupy, przenosi się do Internetu. Polacy pokochali zakupy online. Stali się otwarci na kupowanie w sieci i ufają sklepom internetowym. Te z kolei wprowadzają szereg usprawnień, aby zakupy stały się jeszcze wygodniejsze i szybsze. Ważne jest również, by były bezpiecznie doręczone. W związku z obecną sytuacją, DHL Parcel, poza środkami ochrony dla pracowników i kurierów, czy procedurami związanymi z bezpieczeństwem w jednostkach, wprowadził również rozwiązania służące bezkontaktowym dostawom. Wprowadzono alternatywną formę potwierdzenia doręczenia. Dzięki temu, odbiorcy paczek nie są zobowiązani do składania podpisu na skanerze kurierskim, żeby potwierdzić odbiór przesyłki. Ponadto, operator uruchomił usługę opłaty pobrania kartą u kuriera. Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Głównego Inspektora Sanitarnego. – Co ciekawe, w obecnej sytuacji wiele osób staje się nie tylko klientami sklepów internetowych, ale także zaczyna prowadzić działalność biznesową w tym kanale. Jako ekspert w dostawach e-commerce bacznie obserwujemy sytuację na rynku. Widzimy olbrzymie zainteresowanie modelem sklepu internetowego ze strony firm, które dotychczas sprzedawały w sposób tradycyjny, w punktach stacjonarnych – komentuje Agnieszka Świerszcz. Rozwój rynku e-commerce stawia przed operatorami kurierskimi nowe wyzwania, a co za tym idzie potrzebę wdrażania innowacji i inwestycji infrastrukturalnych dedykowanych procesom, zaprojektowanym według potrzeb klienta. Ogromne znaczenie dla rynku e-commerce ma precyzyjnie zaprojektowana sieć infrastruktury krajowej i otwartość na indywidualne oczekiwania parterów biznesowych. Optymalna lokalizacja centrów sortowania i terminali, bieżące dostosowywanie obsady i tras kurierskich do posiadanego wolumenu, umiejętność dopasowania profilu operacji magazynowych do dedykowanych potrzeb klienta – to również czynniki, które w znacznej mierze decydują o wydajności operacji i efektywnej obsłudze sektora e-commerce. – Jedno z najważniejszych dla klientów kryterium to wygoda odbioru. Projektując rozwiązania logistyczne dla branży e-commerce koncentrujemy się na stylu życia odbiorców. Kluczowa dla nich jest informacja o czasie dostawy, dopasowanie miejsca doręczenia do ich indywidualnych preferencji, a także przedstawienie alternatyw i możliwość odbioru w pobliskiej lokalizacji. Stąd spektakularny rozwój obsługi klientów w tak zwanych punktach partnerskich – wylicza Agnieszka Świerszcz. W przypadku dostaw to punktu dużym plusem jest bliskość miejsca zamieszkania, dogodne godziny odbioru paczki i długi czas przewidziany na jej odbiór – przesyłka czeka na odbiorcę aż 7 dni. Obecnie sieć punktów DHL Parcel liczy blisko 8000 jednostek. Trend związany z odbiorami w punktach staje się coraz bardziej znaczący i jest widoczny szczególnie wśród osób, które cenią sobie elastyczność i możliwość odbierania paczek w wybranych przez siebie porach.

 

(fot. 1 – Agnieszka Świerszcz)

(fot. 2 – DHL Parcel)

Wydania archiwalne