DBAMY O ZADOWOLENIE KLIENTÓW

Rozmowa z Ernestem Pujszo, Dyrektorem Handlowym w Oponeo S.A. zdobywcą Grand Prix programu Konsumencki Lider Jakości 2022.

Zwycięstwo w roku 2022 i przyznanie nagrody Grand Prix programu Konsumencki Lider Jakości to kolejny już triumf OPONEO. W czym tkwi tajemnica Państwa sukcesu?

Decyduje o tym wiele czynników, począwszy od szerokiej, konkurencyjnej oferty produktowej, przez komfort składania zamówień, aż po proklienckie podejście i oferowane usługi dodatkowe. Ważna jest także elastyczność realizowanych przez nas projektów oraz szybkie dostosowywanie do zmieniających się trendów w branży e-commerce. Kluczem do sukcesu Oponeo jest więc niezależność w działaniu. Posiadamy własny zespół oparty na wykwalifikowanych specjalistach, w tym zwłaszcza z zakresu analizy rynku oraz IT, co pozwala nam na sprawne zarządzanie jakością usług.

W jaki sposób przy tak dużej skali biznesu udaje się Wam osiągnąć tak wysokie zadowolenie klientów?

Jako duży e-commerce, który od początku do końca tworzymy samodzielnie, mamy wszelkie narzędzia, aby dbać o zadowolenie naszych klientów. Tyczy się to m.in. obsługi przed i posprzedażowej, logistyki czy gospodarki magazynowej. Wyspecjalizowani doradcy klienta przechodzą regularnie szkolenia, aby móc odpowiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości klientów. Łącznikiem między nami a klientami jest strona internetowa dlatego jest ona jest nieustannie optymalizowana tak, aby klient mógł znaleźć wszystkie informacje, których potrzebuje, a następnie kupić produkty spełniające jego oczekiwania. Cały czas staramy się oferować nowe narzędzia oraz funkcjonalności ułatwiające wybór idealnych opon oraz felg.

Jak dużą popularnością cieszy się usługa dostawy z montażem?

Z roku na rok popularność tej usługi rośnie. Aktualnie współpracuje z nami prawie 1200 serwisów w całej Polsce, a ich liczba sukcesywnie wzrasta. Na ten moment udział tej usługi w całości zamówień wynosi 9% i jest to o 2 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym.

Czy ostatnie lata i ciepłe zimy zwiększyły zainteresowanie oponami całorocznymi?

Od kilku lat zainteresowanie oponami dostosowanymi do jazdy przez cały rok znacząco wzrasta, co potwierdzają zarówno statystyki organizacji takich jak ETRMA, jak i te, prowadzone wewnętrznie przez Oponeo. Tylko porównując 2020 i 2021 rok wolumen sprzedaży w tej kategorii wzrósł o 25%. Można przyjąć, że obecnie niemal co 5 sprzedawana w Polsce opona jest całoroczna.

OPONEO jest jednym z pionierów internetowej sprzedaży opon w naszym kraju – jak zmieniał się ten rynek na przestrzeni lat…jak zmieniało się OPONEO?

Oponeo działa od ponad dwudziestu lat, sukcesywnie umacniając swoją pozycję lidera internetowej sprzedaży opon. Cały ten czas to okres inwestycji – m.in. w poszerzanie zespołu, automatyzację procesów, a także zwiększanie i modernizowanie infrastruktury magazynowej. Włożyliśmy dużo pracy w to, aby z małego, kilkuosobowego przedsiębiorstwa stać się pionierami rynku sprzedaży przez Internet. W ostatnich latach mogliśmy obserwować dynamiczny rozwój całej branży e-commerce, czego nasza firma, dzięki wieloletniemu doświadczeniu, jest beneficjentem.

Wydania archiwalne