Ambitnie sięgamy po młodych

Bank Spółdzielczy we Wschowie już od ponad 75 lat buduje swoją silną pozycję na rynku finansowym, utrwalając jednocześnie historię lokalnej instytucji bankowej. Będąc nowoczesnym i bezpiecznym bankiem z polskim kapitałem, konsekwentnie realizuje wyznaczoną strategię rozwoju, łącząc tradycyjne wartości z nowoczesnością. Jako godny zaufania partner finansowy, jest jednocześnie wizytówką regionu, zwyciężając już po raz trzeci z rzędu w Ogólnopolskim Rankingu Najlepszych Banków Spółdzielczych, organizowanym przez redakcję „Strefy Gospodarki” w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Na temat aktualnej odsłony bankowości spółdzielczej i wyzwań jakie przed nią stoją, rozmawiamy z Prezesem Zarządu Sebastianem Nietykszą.

 

– To niebywałe, że już po raz trzeci Państwa Bank zwycięża w rankingu. Panie Prezesie, proszę zdradzić, jaka jest „recepta na sukces”?

– Tak, to kolejne wyjątkowe wyróżnienie dla naszego banku z którego jesteśmy niezwykle dumni. Jest to dla nas zarówno ogromna nobilitacja, ale również motywacja do dalszej pracy
i podejmowania nowych wyzwań. Otrzymanie takiego wyróżnienia utwierdza nas w przekonaniu, że skutecznie realizujemy wyznaczoną strategię i wytyczony kierunek działań. Natomiast jeżeli chodzi o tzw. „receptę na sukces”, to jest na pewno składową wielu czynników, przede wszystkim ogromnego zaangażowania na wszystkich płaszczyznach działania, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, przemyślanych decyzji, ale przede wszystkim codziennej pracy zespołów ludzi.

 

– Jaka jest w Pana ocenie bankowość spółdzielcza i czy dziś może konkurować z innymi podmiotami finansowymi?

– Bankowość spółdzielcza jest dziś nowoczesna i stanowi atrakcyjną alternatywę względem banków komercyjnych. Poza konkurencyjną ofertą produktową wdrażamy dla Klientów często pionierskie rozwiązania technologiczne, akcentując innowacyjny charakter banku spółdzielczego. Jeszcze wiele przed nami, ale wszelkie dokonane zmiany przynoszą z czasem oczekiwane efekty. Specyfiką i jednocześnie przewagą naszego sektora jest zaangażowanie w inicjatywy lokalnej społeczności. Generalnie idea bankowości spółdzielczej sprawia, że jesteśmy blisko naszych Klientów i ich codziennych potrzeb. Prawdziwą przewagę budują również ludzie, otwarci na tworzenie z Klientami trwałych, wieloletnich relacji.

 

– Wspomniał Pan o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych…

– Dziś można jednoznacznie stwierdzić, że technologia jest determinantem sukcesu i żeby być konkurencyjnym na rynku usług finansowych, nowoczesne rozwiązania są absolutnie niezbędne. Bez nich trudno zyskać przewagę rynkową i zdobywać nowych Klientów. Tak dla przykładu, dla młodego pokolenia intuicyjna aplikacja oraz pakiet płatności mobilnych to absolutna konieczność. Dla nich bankowanie z poziomu smartfona to pewnego rodzaju rytuał. Istotne jest, żeby wnikliwie obserwować potrzeby rynku i do nich dostosować wdrażane rozwiązania.

 

– Jakie są zatem aktualnie główne cele Banku?

– Przede wszystkim to już wspomniane inwestycje w zaplecze technologiczne, ale również odmłodzenie bazy Klientów. Bankowość Spółdzielcza potrzebuje dziś młodych, zarówno Klientów detalicznych, jak i biznesowych. To wymagający, ale warty inwestycji segment i to o nich dziś musimy powalczyć. Zdobycie ich zaufania pozwoli zbudować w przyszłości grono lojalnych Klientów, którzy zostaną z Bankiem na wiele lat. Wówczas poza technologią znaczenia nabiorą cechy typowe dla sektora spółdzielczego, czyli relacyjność i indywidualne podejście.

 

– Czego od bankowości oczekuje dziś młode pokolenie?

– To oczywiste, że przyszłość należy do młodych, a oni oczekują od Banku nowoczesnych, intuicyjnych i łatwych w obsłudze rozwiązań. Wprowadzenie młodych Klientów do świata finansów, jest ambitnym wyzwaniem dla nas i całej bankowości spółdzielczej. Młodzi Klienci coraz rzadziej odwiedzają placówki bankowe, gdyż oczekują rozwiązań „szytych na miarę”. Przede wszystkim powinniśmy wsłuchać się w ich potrzeby i być aktywni tam, gdzie są obecni: w mediach społecznościowych, szkołach, czy klubach sportowych. Dlatego wprowadzamy liczne promocje i dbamy o atrakcyjność naszej oferty produktowej dedykowanej młodym Klientom, tak żeby budowali swoją przyszłość właśnie z bankiem spółdzielczym. Przede wszystkim jednak spotykamy się z młodzieżą, edukujemy i prezentujemy nowoczesne oblicze bankowości spółdzielczej. Ponadto aktywnie wspieramy inicjatywy organizowane dla dzieci i młodzieży, a także staramy posługiwać się językiem dla nich zrozumiałym.

 

– Dziękuję za wypowiedź, jeszcze raz gratuluję zwycięstwa w rankingu i życzę kolejnych sukcesów.

(BS we Wschowie_fot. 1 – Sebastian Nietyksza, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego we Wschowie)

(BS we Wschowie_fot. 2)

(BS we Wschowie_fot. 3)

Wydania archiwalne