Auto i finansowanie jego zakupu w formie online – czy to możliwe?

Klienci oczekują dzisiaj prostych produktów i szybkich, wygodnych rozwiązań, coraz częściej dostępnych online – z poziomu laptopa czy smartfona. Zmieniające się potrzeby polskich przedsiębiorców oraz coraz bardziej popularne motto „używaj, a nie posiadaj” to siły napędowe dla innowacyjności i nowych rozwiązań w branży leasingowej.

Wszechobecna digitalizacja sprawia, że coraz odważniej korzystamy z usług i produktów dostępnych w sieci. Popularyzacja usług cyfrowych nabrała tempa podczas COVID- 19 i na stałe wpisała się jako silny kierunek rozwoju nowych kanałów dystrybucji.  Opłacanie rachunków, przelewy, zakupy przez Internet, sprawdzanie i porównywanie ofert lub poszukiwanie partnerów biznesowych stało się dzisiaj codzienną praktyką przedsiębiorstw i mikro firm. Nie trzeba na przykład iść do sklepu AGD, aby wybrać, zapłacić i zlecić transport lodówki czy pralki. Czy można podobną formę zakupów zastosować w przypadku dużo droższych towarów, na przykład samochodu? Oczywiście tak. Aplikacje dealerów zawierające kalkulatory umożliwiają wybór modelu, typ silnika, kolor, rodzaj felg a także mnóstwo dodatkowych gadżetów, od razu wyliczając cenę końcową auta. Z drugiej strony instytucje leasingowe wychodzą naprzeciw klientom i dostarczają rozwiązania na sfinansowanie zakupu takiego samochodu, całkowicie w formie zdalnej.

Na rynku pojawiają się również innowacyjne rozwiązania łączące ofertę samochodu i ofertę finansowania w jednym miejscu na jednej platformie. – Przygoda klienta zaczyna się w systemie bankowości elektronicznej Moje ING/ ING Business lub na naszej stronie internetowej, gdzie dostępna jest spersonalizowana oferta samochodów „Auto z Rabatem dla Ciebie”. Zaprezentowane modele samochodów mają specjalnie przygotowaną cenę dla naszych Klientów. Szeroki wybór modeli i wersji, od miejskich po marki premium oraz wyliczona miesięczna rata, pozwalają dopasować auto do preferencji, a także możliwości finansowych każdego nabywcy. Po wybraniu modelu, czas na wniosek o leasing. Jego złożenie, a także dalszy proces odbywają się w pełni zdalnie – mówi Marcin Sobczak, Wiceprezes Zarządu w ING Lease (Polska).

Klienci posiadający dostęp do jednego z systemów bankowości internetowej Moje ING lub ING Business, mogą złożyć wniosek o leasing w pełni online, w dowolnym  miejscu i o dowolnej porze. Finansowanie obejmuje samochody osobowe, dostawcze do 3,5 t, motocykle, skutery, pojazdy ciężarowe, maszyny, urządzenia, sprzęt, a nawet wózki widłowe. Przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy nie są klientami ING mogą również złożyć wniosek o leasing online, korzystając ze wniosku LeaseClick, który dostępny jest na stronie www.inglease.pl. Klient kontaktując się z nami poprzez stronę internetową. w odpowiedzi otrzymuje ofertę wraz z linkiem do wniosku. Sam wniosek to 4 proste kroki. Tak jak w pozostałych przypadkach może go wypełnić w dowolnym momencie, wystarczy że posiada dostęp do Internetu. Kolejne kroki to automatyczne decyzje oraz e-umowa wymagająca jedynie podpisu kwalifikowanego bez konieczności drukowania.

Dzisiaj dobra oferta cenowa to nie wszystko. Liczy się również czas, wygoda i łatwa dostępność. W ING Lease stworzyliśmy dla naszych klientów możliwość dostępu i kontaktu z nami za pośrednictwem komunikacji elektronicznej z dowolnego miejsca w Polsce i o dowolnej porze dnia. Zautomatyzowane systemy w odpowiedni sposób „zaopiekują się” wnioskiem lub zapytaniem od klienta, aby umożliwić szybkie działania automatyczne lub skierować sprawę do specjalisty, tam gdzie interakcja z naszym pracownikiem jest wymagana – mówi Michał Męclewski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Sprzedaży Zdalnej w ING Lease (Polska).

Wraz z rozwojem cyfryzacji, rośnie również potrzeba odpowiedniego zabezpieczania cyberprzestrzeni. Dla klientów instytucji finansowych, korzystających z usług online, szczególnie ważna jest pewność, że ich dane są bezpieczne, a transakcje przebiegną prawidłowo.

Wszelkie nasze aplikacje oraz platformy umożliwiające kontakt online z klientem spełniają najwyższe standardy cyberbezpieczeństwa, których dochowanie jest dla nas priorytetem. Korzystamy w tym zakresie również z wiedzy i doświadczenia ING Banku Śląskiego, który od lat inwestuje w digitalizację i narzędzia zapewniające bezpieczeństwo. Nasze wnioski leasingowe zostały wkomponowane w aplikacje bankowości elektronicznej ING, zapewniając pełny i bezpieczny proces, bez konieczności opuszczania aplikacji – dodaje Michał Męclewski.

Naszą misją jest wspieranie przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów poprzez dostarczanie rozwiązań finansowych odpowiadających w jak najlepszy sposób potrzebom i oczekiwaniom. Słuchamy głosów naszych klientów. Otrzymane dotychczas nagrody, w tym np. godło Konsumenckiego Lidera Jakości 2023 w kategorii Leasing samochodowy pokazują, że robimy to dobrze, a nasze usługi leasingowe stanowią dla przedsiębiorców atrakcyjną ofertę – podsumowuje Marcin Sobczak.

(fot. 1 – Marcin Sobczak, Wiceprezes Zarządu w ING Lease (Polska))

(fot. 2 – Michał Męclewski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Sprzedaży Zdalnej w ING Lease (Polska))

Wydania archiwalne