Inaczej. Bardziej. Nowe. Innowacje produktowe firmy Bruk.

W świecie dynamicznie zmieniających się potrzeb firma ta od lat stawia na innowacyjne rozwiązania. Odchodząc od dotychczasowych modeli działania, wychodzi poza utarte schematy myślenia. Bruk Sp z o.o. i jej portfolio to przykład wyjątkowego podejścia do betonowego designu.

 

Sposób myślenia o kostce brukowej ewoluował wraz ze zmieniającą się świadomością odbiorcy. Docenia on już nie tylko użytkową stronę produktu, ale i jego wygląd: odpowiedni kształt, kolor, wzór. Aranżacja wokół domu musi być spójna i efektowna.  Dlatego, obok jakości i świadomego zagospodarowywania przestrzeni, stawiamy na niepowtarzalny design”  mówi Adam Maroszek, dyrektor oraz projektant produktu w firmie Bruk.-. „Naszym mottem  było od zawsze: działać  inaczej, chcieć bardziej, stawiać na nowe. Ta filozofia sprawdza się  w 100%”.

Betonową formą producent „bawi się „ w sposób skuteczny od dawna. W czyżowickiej fabryce już ponad 10 lat temu obok tradycyjnej kostki i płyt brukowych zaczęły powstawać produkty nowoczesne i utrzymane w skandynawskim duchu minimalizmu.  W tamtym okresie minimalistyczne nawierzchnie, mała architektura, donice i meble sygnowane marką Modern Line przełamywały schemat myślenia o kostce brukowej i betonie.

Kolejny krok milowy w dziedzinie designu stanowią lata 2021-2023.  Poszukiwanie formy innej, nieszablonowej, odpowiadającej myśli ekologicznej zaowocowały produktami nawierzchniowymi, które w pełni łączą w sobie filozofię firmy: innowacyjność, kreowanie nowej jakości i niepowtarzalny design.

Kostki brukowe Vjetra® i Mandal®  –  bo o nich mowa – tylko w jednej kwestii stoją na przeciwległym biegunie Geometria kontra dekoracyjność – to różnica, którą wychwytujemy na pierwszy rzut oka. Wyrafinowane wzornictwo Mandala® to propozycja dla osób ceniących połączenie awangardy i tradycyjności, a  także ornamentyki w stylu modern oscylującej wokół miękkiej linii. Zbliżony do wiatraka kształt Vjetry® to odpowiedź na potrzeby miłośników formy geometrycznej, prostej, ale efektownej zarazem.

Obie kostki łączy innowacyjny koncept. Ich kształt pozwala na budowę różnorodnych wersji nawierzchni biologicznie czynnych. Stawia to oba produkty w rzędzie  kostek brukowych EKO i wyróżnia je na tle innych produktów tego typu. Obie biorą również udział w producenckim programie dofinansowania „Kostka z DOPŁATĄ”.

„Wierzymy, że produkty brukowe ażurowe są odpowiedzią na teraźniejsze zaspokojenie dwóch ważnych potrzeb: utwardzenia nawierzchni przy zachowaniu możliwości retencji wody. Przynoszą one korzyści i dla środowiska, i dla naszych domowych budżetów. Warto pomyśleć o tego typu nawierzchni w związku ze zmianami w tzw. podatku od deszczu.”- mówi Adam Maroszek.

O ile Mandal® to tegoroczna nowość firmy Bruk, o tyle Vjetra® zdążyła już skutecznie zawojować świat designu. Do najważniejszych nagród, które otrzymała, zaliczamy: Dobry Wzór 2021 oraz – Oskara designu, najważniejsze światowe wyróżnienie w tej dziedzinie – Red Dot Award  2022. Tylko na przestrzeni dwóch ostatnich lat firma i jej produkty mogą poszczycić  takimi wyróżnieniami jak:  Śląska Rzecz 2021,  (Vjetra®), złoty Laur Konsumenta 2022 w kategorii: jakość i innowacyjność branży budowlanej (kostka i prefabrykaty betonowe), złoty Laur Konsumenta 2023 w kategorii: producent kostki brukowej (jakość i cena); brązowe godło Konsumencki Lider Jakości 2023 w kategorii kostka brukowa. Jak widać stawianie na innowacyjność, kreowanie nowej jakości oraz niepowtarzalny design są doceniane i zauważane zarówno przez klienta detalicznego jak i ekspertów.

(fot. 1 – Bruk)

(fot. 2 – Bruk)

(fot. 3 – Bruk)

(fot. 4 – Bruk)

Wydania archiwalne