Z trzycyfrową dynamiką sprzedaży

Z BOAZEM HAIMEM, Prezesem Zarządu RONSON Development Management Sp. z o.o. w Warszawie, rozmawia Bogdan Leszczorz

– 168,1% za trzy kwartały bieżącego roku w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku i aż 258,8% za sam III kwartał 2023 – taką dynamikę sprzedaży mieszkań zanotowała kierowana przez Pana firma. Jak uzyskuje się tak doskonałe wyniki?

– Doskonałe wyniki sprzedażowe RONSON Development za trzeci kwartał 2023 roku – i ogółem po trzech kwartałach – są efektem długofalowej strategii biznesowej Spółki, a szczególnie wprowadzenia w połowie 2022 roku największej w historii firmy oferty sprzedażowej. Prognozowaliśmy wtedy odbicie rynkowe w połowie bieżącego roku i byliśmy gotowi z odpowiedzią po stronie podażowej. W pierwszych trzech kwartałach sprzedaliśmy ponad 80% więcej mieszkań, niż w całym 2022 roku. Nasza odwaga w tamtym czasie przyniosła spodziewane efekty.

– Dewizę RONSON Development stanowi solidność i jakość realizowanych inwestycji, a także dostarczanie tzw. wartości dodanej dla przyszłych mieszkańców. Co to oznacza w praktyce?

– Firma RONSON Development działa na polskim rynku nieruchomości już niemal ćwierć wieku. Do tej pory zrealizowaliśmy 30 projektów deweloperskich, a tylko w bieżącym roku wprowadziliśmy 15 nowych etapów inwestycji. Budujemy inwestycje o dużej skali. Wiele z nich, szczególnie w segmencie popularnym, powstaje wieloetapowo. Dotyczy to szczególnie takich osiedli, jak warszawski Ursus Centralny, inwestycja Viva Jagodno we Wrocławiu czy Nowe Warzymice pod Szczecinem.

Wierzymy, że działalność na rynku nieruchomości, to znacznie więcej niż tylko budowanie mieszkań. To kreowanie przestrzeni życiowej, która jest komfortowa, ekologiczna i nowoczesna, ale także stanowi estetyczny element tkanki miejskiej. Branża, w której działamy, zmienia się dynamicznie, wraz ze wzrostem świadomości i oczekiwań klientów. Przetrwają ci deweloperzy, którzy utrzymają wysoką jakość realizacji i dostarczą wartość dodaną dla przyszłych mieszkańców, niezależnie od okoliczności rynkowych. U nas wartość dodana, to po jakości, najważniejsze aspekty strategii. Nasze osiedla są dobrze skomunikowane z centrami miast, a w ich obrębie powstaje infrastruktura, taka jak sklepy, placówki edukacyjne czy punkty usługowe. Kluczowe są działania proekologiczne, ukierunkowane na zmniejszenie śladu węglowego, w trosce o środowisko i przyszłe pokolenia. To kreowanie przestrzeni życiowej, która jest komfortowa, ekologiczna i nowoczesna, a do tego stanowi estetyczny element tkanki miejskiej. To również rozwiązania oszczędzające wodę, energię, wspierające zdrowy tryb życia.

Realizowane podejście stało się już integralną częścią strategii RONSON Development, wyznaczając kurs firmy w kierunku zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju.

– W 2024 roku Firma będzie świętować 25. lecie działalności na polskim rynku nieruchomości, przygotowując jednocześnie strategię w zakresie ESG. W jaki sposób będzie ona wyznaczała dalszy kierunek rozwoju?

– W RONSON Development stawiamy na rozwiązania, które oznaczają dla przyszłych mieszkańców nie tylko życie w zgodzie z planetą, ale przekładają się na niższe koszty eksploatacji. W obliczu wzrostu cen energii i wysokiej inflacji, wprowadzamy pragmatyczne rozwiązania, wierząc, że tak zaprojektowane osiedla, w długiej perspektywie, będą dla klientów doskonałą formą lokowania kapitału.

Dlatego w ramach strategii odpowiedzialności biznesu kładziemy duży nacisk na ekologię i innowacje. Rozwiązania ekologiczne, takie jak zbiorniki retencyjne, panele fotowoltaiczne, rekuperacja i oświetlenie LED, nie tylko pozwalają na oszczędności, ale także zmniejszają wpływ na środowisko. Podążamy również za trendem biofilicznym, kładąc nacisk na dobroczynny wpływ natury na człowieka. Ponadto, firma dostosowuje się do trendów ekomobilności, budując infrastrukturę wspierającą rowerzystów i udostępniając stacje ładowania samochodów.

Odpowiadając na zmiany klimatyczne i rosnące oczekiwania mieszkańców związane z ekologią i komfortem życia, tworzymy przestrzenie, które łączą zrównoważony rozwój z nowoczesnym stylem życia.

(RONSON Development_fot. 1 – fot. Marek Korlak )

Wydania archiwalne