Cyfryzacja, etyka, prosty język, edukacja…

Ostatnie lata to czas ewolucyjnych zmian technologicznych w gospodarce. To również zmiana trendów, kolejne wyzwania i podnoszenie poprzeczki tym, dla których ważna jest jak najwyższa jakość obsługi klientów. Widać to szczególnie w sektorze finansowym, który dynamicznie rozwija swoje usługi online. Co wpływa na jakość obsługi klienta?

Instytucje finansowe, w tym także firmy windykacyjne już od kilku lat podążają za trendami i potrzebami swoich klientów, usprawniając procesy i obsługę klientów. Płatności elektroniczne są już normą. Potrzeby konsumentów wciąż się zmieniają. Chcą oni większość swoich spraw załatwiać online, a to wymaga również dbałości o ich bezpieczeństwo w sieci.
Grupa KRUK, która jest pionierem strategii prougodowej, polagającej na rozkładaniu zadłużenia na raty dopasowane indywidualnie do sprawy klienta, również podąża za tymi trendami, nieustannie słucha potrzeb swoich klientów, starając się im sprostać. Wszystko zgodnie z zachowaniem etyki i normami obowiązującego prawa.
Już od kilku lat klienci KRUKa mogą korzystać z internetowej platformy e-kruk.pl do zarządzania swoim zadłużeniem czy porozmawiać z wirtualną doradczynią, Emilią. Mogą o każdej porze dnia sprawdzić stan swojego zadłużenia, postęp w spłacie czy zlecić elektroniczną płatność raty zadłużenia. A zatem każdy klient ma możliwość skorzystania ze swojego własnego, samoobsługowego „okienka” do zarządzania wierzytelnością.

Temat zadłużenia dla wielu osób jest wciąż wstydliwy, ale też nie do końca zrozumiały. Może to wynikać z często niezrozumiałych dla konsumentów, zmieniających się przepisów prawa. Do tego język prawniczy dla wielu osób jest trudny do zrozumienia. Dlatego KRUK w swoich komunikatach do klientów używa prostego języka, tworzy przejrzyste komunikaty tak, aby zrozumiał je każdy.

Jakość obsługi w dużej mierze zależy też od świadomości klienta i jego otwartości na rozmowę i współpracę. Aby lepiej zrozumieć działalność profesjonalnych firm windykacyjnych i ich rolę w obrocie gospodarczym, KRUK edukuje swoich klientów, ale też społeczeństwo, że obsługa firmy windykacyjnej to szansa na rozwiązanie problemu zadłużenia i warto o tym rozmawiać. Według  Indeksu oceny edukacji finansowej Polaków* przygotowanego przez panel Ariadna na zlecenie KRUK S.A. w 2023 r., aż 46 proc. Polaków ocenia, że posiadanie długów jest konsekwencją niskiego poziomu edukacji finansowej w kraju. Odmiennego zdania jest tylko 18 proc. badanych. A zatem na tym polu wciąż jest wiele do zrobienia.

Wydania archiwalne