Na przełomie XX i XXI w. założyciele OPONEO.PL S.A. wykorzystali szansę, którą mało kto w Polsce dostrzegał. Założyli szereg portali branżowych. Rosnące zainteresowanie jednym z nich, przyniosło inspirację do przekształcenia go w jeden pierwszych e-commerce w naszym kraju. Doskonałe wyczucie rynku i podążanie za światowymi trendami utorowało nowej marce drogę do sukcesu. Notowana od 2007 r. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, rozpoznawalna jest na arenie międzynarodowej.
Generowanie pozytywnych doświadczeń
OPONEO.PL S.A. można określić mianem trendsettera w branży. To marka, która nieustannie wprowadza innowacje, pozwalające generować pozytywne doświadczenia zakupowe. Przejrzysty interfejs, rozwiązania ułatwiające odpowiedni dobór produktów do posiadanego modelu auta, maksymalnie krótki czas dostawy czy możliwość skorzystania z usługi montażu zamówionego ogumienia w wybranym serwisie partnerskim sprawiły, że wybór opon przez internet jest obecnie dla wielu użytkowników najbardziej intuicyjną opcją. Zaufanie, jakim klienci obdarzają Oponeo.pl, sprawia że zachowuje stabilną pozycję na rynku, mimo mało korzystnej dla branży koniunktury .
Inwestycje w rozwój
Precyzyjnie zaplanowana strategia to klucz do sukcesu. OPONEO.PL S.A. prowadzi wielokanałowe działania mające na celu zwiększenie efektywności, a tym samym umacnianie pozycji rynkowej. Z tego względu jednym z ważniejszych obszarów zainteresowania firmy jest inwestycja w rozwiązania technologiczne, pozwalające na optymalizację gospodarki magazynowej. Obecnie intensywnie pracuje nad automatyzacją procesów związanych z przyjmowaniem i wydawaniem towaru. Stanowi to kontynuację projektu, którego ważnym elementem była budowa centrum logistycznego o powierzchni magazynowej wynoszącej ponad 72 tys. m2 w Zelgoszczy pod Łodzią.
Siła Grupy Kapitałowej
Na sukces OPONEO.PL S.A. pracuje nie tylko spółka dominująca, ale także należące do niej spółki zależne. Kluczowymi podmiotami są obecnie: Rotopino.pl S.A. oraz Dadelo S.A. Druga z wymienionych firm, właściciel sklepu CentrumRowerowe.pl, aktualnie intensywnie rozwija politykę omnichanelową. Marka, znana do niedawna wyłącznie na rynku e-commerce, otworzyła dwa stacjonarne salony sprzedaży – w Warszawie oraz Wrocławiu.