Mądre zakupy na raty latem

System płatności ratalnych Credit Agricole po raz siódmy z rzędu zdobył tytuł Konsumenckiego Lidera Jakości. Dlaczego Polacy tak lubią raty? Bo są korzystne dla klientów, którzy mogą spełnić swoje marzenia o upragnionym rowerze czy kosiarce, a sprzedawcom pozwalają wyraźnie zwiększyć zyski.

Sezon wiosenno-letnich zakupów w pełni. Sklepy, także internetowe, oferujące chociażby rowery, hulajnogi czy sprzęt ogrodowy przeżywają prawdziwe oblężenie. Część z tych zakupów klienci sfinansują poprzez płatności ratalne. Raty w sprzedaży detalicznej są już standardem, a klienci, którzy racjonalnie podchodzą do zarządzania budżetem domowym chętnie po nie sięgają. To rozwiązanie jest korzystne także dla sprzedawców, bo mogą zaoferować swoim klientom obsługę na oczekiwanym poziomie.

– Sklepy prześcigają się dziś w oferowaniu najlepszych produktów, konkurują cenami czy opcją dostawy. Warto pamiętać, że możliwość zakupu sprzętu na raty też jest elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Konsumenci przed ważnymi zakupami porównują różne oferty i zawsze wybierają tę najkorzystniejszą, również pod względem sposobu finansowania. A zadowolony klient, który dzięki systemowi ratalnemu zakupił na przykład swój wymarzony rower, z dużym prawdopodobieństwem do takiego sprzedawcy po prostu wróci – opowiada Marek Majcher, ekspert banku Credit Agricole.

 

Lider jakości

Co jeszcze klienci widzą i doceniają podczas zakupu? Na pewno zwracają uwagę na wiarygodność danego sprzedawcy. Sklep, z którym współpracuje znany bank, jest postrzegany jako pewny i godny zaufania.

– System płatności ratalnych Credit Agricole od lat cieszy się dużym uznaniem klientów. Jako jedna z 10 największych instytucji finansowych na świecie dajemy gwarancję wiarygodności i możemy oferować najlepsze produkty i usługi finansowe. Tym bardziej cieszy nas kolejna nagroda Konsumenckiego Lidera Jakości, którą przyznają właśnie klienci – podkreśla Tomasz Kamiński, dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Partnerami w Credit Agricole.

Bank Credit Agricole po raz siódmy z rzędu otrzymał Grand Prix Konsumenckiego Lidera Jakości. Konsumenci, którzy wzięli udział w ogólnopolskim badaniu jakości, docenili bank za dbałość o klienta, uczciwą ofertę, sprawną obsługę i minimum formalności. Wielu konsumentów korzysta z programów ratalnych od lat i uważa Credit Agricole za uczciwą i odpowiedzialną firmę.

 

Marzenia do spełnienia… na raty

 Jak wynika z badań Credit Agricole, z zakupów ratalnych korzystają zwykle osoby, które zdroworozsądkowo podchodzą do zarządzania swoim domowym budżetem. Aż 80 proc. to klienci, którzy zarabiają minimum średnią krajową, a zaciągając zobowiązania nie chcą jednorazowo obciążać finansów znacznymi kwotami lub nie chcą wydawać oszczędności.

Czym zatem sklepy mogą jeszcze przyciągnąć kupujących, którzy twardo stąpają po ziemi, ale jednocześnie marzą o nowym rowerze? Darmowym ubezpieczeniem zakupionego sprzętu, skutecznym już od momentu zakupu. Klienci, którzy w systemie ratalnym Credit Agricole zakupią rower, hulajnogę elektryczną lub urządzenie transportu osobistego otrzymają ubezpieczenie od kradzieży, kradzieży z włamaniem czy rozboju na 12 miesięcy. Jeśli do takiej sytuacji dojdzie, klient otrzyma zwrot kwoty zakupu tego sprzętu.

– Minimum formalności – za to cenią nas klienci. Taką samą zasadę wprowadziliśmy przy dodatkowym ubezpieczeniu, klient nie musi robić dodatkowych zgłoszeń czy osobno kupować polisy, wszystko dzieje się automatycznie. To kolejna zaleta systemów ratalnych, które pozwalają klientom spełniać ich mniejsze lub większe marzenia – zacheca Marek Majcher.

Wydania archiwalne